شاید یکی از جالب‌ترین موارد در نظر همگان، پی بردن به شخصیت عمیق و درونی هر فرد از نوع لباس پوشیدن آن شخص می‌باشد. به‌طورکلی، اطلاع از انواع تیپ‌های شخصیتی و طرز پوشش، به شما بانوان عزیز در انتخاب پوشش آگاهانه به‌منظور رسیدن به یک استایل تأثیرگذار بر روی دیگران کمک شایانی خواهد نمود. بر این اساس، در این مقاله از مجله ست و مد، قصد داریم به معرفی انواع شخصیت‌ها از روی لباس بپردازیم.

آیا اطلاع از شخصیت شناسی از روی لباس برای بانوان ضروری می‌باشد؟

به‌طورکلی یکی از اصول اساسی کاریزماتیک بودن افراد به‌ویژه بانوان، در نظر دیگران استفاده از پوشش‌های مناسب می‌باشد. بنابراین اطلاع از انواع پوشش بر اساس شخصیت به شما بانوان عزیز در ارائه الگوی مناسب به‌منظور دستیابی به استایل مناسب در جهت جذابیت و بیشترین تأثیر گذاری بر روی دیگران کمک‌های شایانی خواهد نمود.

استفاده از کت‌ودامن یا کت‌وشلوار

به‌طورکلی بانوانی که از این نوع پوشش استفاده می‌کنند در نظر دیگران افراد جدی و خشک به نظر رسیده که تمایلی به ارتباطات دوستانه ندارد.

استفاده از لباس‌های کلاسیک

بانوانی که علاقه‌مند به استفاده از پوشش‌های کلاسیک می‌باشند، افراد لجوج و شکاک بوده که از شخصیت استقلال‌طلب و قدرت‌طلب برخوردار می‌باشند.

استفاده از لباس خارج از مد

بانوانی که علاقه فراوانی به طراحی‌های خارج از مد دارند، درواقع تبعیت خاصی از اجتماع و قوانین موجود در آن ندارند و ممکن است از شخصیت فریبکار و دروغ‌گو برخوردار بوده و از آن دسته افراد پرخاشگر و بی‌مسئولیت به‌حساب بروند.

استفاده از لباس خارج از مد

استفاده از لباس تنگ و چسبان

بانوانی که از لباس‌های تنگ و چسبان استفاده می‌کنند نوعی ناامنی را ازنظر روان، نسبت به دیگران منتقل می‌کنند و شخصیت آنها در نظر دیگران فردی خسیس به نظر می‌آید.

استفاده از لباس شلخته

اگر ازجمله بانوانی هستید که به پوشش ظاهری خود اهمیت چندانی را نمی‌دهید، شخصیت شما در نظر دیگران، فردی بی‌مسئولیت تداعی می‌شود که برای خود، آینده کاری و زندگی حرفه‌ای خود ارزش قائل نیست.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با استایل خیابانی + استریت استایل از آغاز تا کنون

استفاده از لباس چشم‌نواز

اگر ازجمله بانوان علاقه‌مند به استفاده از لباس‌های چشم‌نواز هستید این نکته را در نظر دیگران تداعی می‌کنید که افراد خاص و متمایز از دیگران هستید.

استفاده از لباس هم‌رنگ با دیگران

بانوانی که علاقه‌مند به پوشیدن لباس‌های همرنگ با دیگران و استفاده از رنگ‌های خنثی هستند، از دیده شدن در نظر دیگران واهمه دارند. درواقع هیچ تمایلی به خاص به نظر رسیدن در نظر دیگران ندارند درواقع در هر جمعی با دیگران همراه می‌شوند.

استفاده از لباس‌های موردپسند دیگران

اگر جمله بانوانی هستید که دائماً دیگران برای شما تصمیم می‌گیرند و حتی لباس‌های موردعلاقه را برحسب سلیقه آنها انتخاب می‌کنید، شما در نظر دیگران فردی وابسته و بدون اختیار در امور زندگی خود به نظر می‌رسید.

استفاده از لباس‌های مد روز

اگر از آن دسته از بانوان هستید که دائما با مد روز خرید لباس خود را انجام می‌دهید شما در نظر دیگران فردی با اعتمادبه‌نفس و مادی‌گرا به نظر می‌رسید.

استفاده از لباس‌های ورزشی

بانوانی که دائماً از لباس‌های اسپرت و ورزشی استفاده می‌کنند در نظر دیگران، از شخصیتی محافظ سلامتی خود جلوه می‌کنند.

استفاده از لباس‌های رسمی

بانوانی که  از لباس‌های رسمی استفاده می‌کنند در نظر دیگران از شخصیتی فاقد خلاقیت و تک‌بعدی برخوردار هستند.

استفاده از لباس‌های سخت‌گیرانه

بانوانی که از پوشش‌های خشک و بسیار سخت‌گیرانه استفاده می‌کنند، در نظر دیگران، از شخصیت کمال طلب، سخت‌گیر، خشک و غیر قابل‌انعطاف برخوردار هستند.

استفاده از لباس‌های خاص

بانوانی که از لباس‌هایی با سبک خاص استفاده می‌کنند، همواره تمایل دارند تا در نظر دیگران مورد تحسین و بی‌عیب، بی‌نقص به نظر برسند.

بیشتر بخوانید:  چگونه از زیورآلات و بدلیجات خود مراقبت کنیم؟

استفاده از لباس‌های جین

بانوانی که تمایل دارند از لباس‌های جین استفاده کنند در نظر دیگران افرادی باشخصیت سر زنده و شاد به نظر می‌رسند.

استفاده از لباس‌های گشاد

بانوانی که لباس‌های گشاد استفاده می‌کنند در نظر دیگران افرادی راست‌گو و فداکار جلوه می‌کنند. می­توان گفت پوشش­ های گشاد، نوعی حس راحتی را در نظر دیگران تداعی می­کند.

استفاده از لباس‌های براق

بانوانی که از لباس‌های براق استفاده می‌کنند تمایل دارند متمایز از دیگران دیده شوند. در واقع این سبک پوشش، به دلیل اینکه در میان عموم افراد جامعه استفاده نمی­شود در نگاه اول توجه هر بیننده­ای را به خود جلب می­کند.

استفاده از لباس‌های تک‌رنگ

بانوانی که علاقه‌مند به استفاده از لباس‌های تک‌رنگ می‌باشند از شخصیت‌های گوشه‌گیر و منزوی برخوردارند درواقع این نوع انوان تمایلی به تبعیت از تأیید و نظر دیگران ندارد.

استفاده از لباس‌های تک‌رنگ

شخصیت شناسی از روی رنگ لباس‌ها

افراد با توجه به نوع شخصیتی که دارند از رنگ های متنوع  برای لباس های خود استفاده می کنند که در ادامه به معرفی آن ها می پیردازیم:

  • استفاده از رنگ تیره: فردی خودخواه خونسرد و کمی عصبی مزاج
  • استفاده از رنگ روشن: فردی مهربان، عاشق جمع دوستانه، صادق، شوخ‌طبع
  • استفاده از رنگ سفید: فردی اجتماعی و خوش‌قلب
  • استفاده از رنگ خنثی: فردی عصبی و سرسخت

در کلام پایانی باید گفت، شناخت شخصیت شناسی از روی پوشش به شما بانوان عزیز در انتخاب صحیح استایل جذاب در نظر دیگران کمک شایانی را خواهد نمود. بر این اساس در این مقاله سعی نمودیم به ارائه اطلاعات روانشناسی و علمی به‌منظور آگاهی شما عزیزان بپردازیم. در پایان از اینکه با نگاهت زیبای خود مطالب ما را همراهی می‌کنید کمال تشکر رادارم.