امروزه مد و فشن به‌عنوان یکی از حرفه‌های بسیار محبوب به شمار می‌رود و از توجه بسیار زیادی در میان انواع کاربران به‌ویژه بانوان برخوردار است. این در صورتی است که به‌صورت مستمر استایل­های جدید و متفاوتی هرساله بر این صنعت افزوده می‌شود تا نیازهای بسیاری از کاربران را پوشش دهد. در ادامه با مجله ست و مد همراه باشید تا شما را با انواع استایل در دنیای مد و نحوه استفاده از هر یک آشنا کنیم.

آشنایی با استایل ها

استایل مجموعه‌ای از انواع رفتار که شامل نوع صحبت کردن، لباس پوشیدن، سبک‌رفتار وحرکت های بدن و… می‌باشد. درواقع شامل تمامی روش‌ها و الگوهایی می‌باشد که ما  ماهیت درونی خود را به‌صورت جلوه بیرونی به نمایش می دهیم. به‌ طورکلی استایل از انواع متفاوتی برخوردار است که هرساله بر تنوع آن افزوده می‌شود. ازجمله سبک ­های محبوب و پرکاربرد می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

استایل مینیمال

استایل مینیمال یکی از پرکاربردترین و متداول‌ترین سبک ­های مد در دنیای امروز به‌حساب می‌رود در این نوع استایل از رنگ‌های با تناژ خنثی و غلظت ملایم جهت تولید لباس‌های مناسب برای زندگی معمول و محیط‌های اداری استفاده می­شود. همچنین در این نوع استایل از جواهرات ساده و شیک استفاده می‌شود. جهت مشاهده و خرید زیورالات زنانه مناسب این سبک به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

استایل مینیمال

استایل ماکسیمال

استایل ماکسیمال برعکس مینیمال می‌باشد در این نوع استایل از رنگ‌های با تناژ تند و جلف و همچنین جواهرات برجسته بزرگ و عجیب استفاده می‌شود که باعث متفاوت به نظر آمدن شخص و همچنین جلب‌توجه بسیاری از افراد می‌شود.

استایل ماکسیمال

استایل کلاسیک

استایل کلاسیک یکی از قدیمی‌ترین استایل­های موجود در تاریخ به‌حساب می‌رود که به دلیل زیبایی چشم‌نواز و وقار و شیک بودن  همچنان جایگاه خود را در میان قشر بانوان و آقایان حفظ نموده است. معمولا در آن از رنگ­های خنثی و اصیل مانند بژ، خاکستری، کرم، مشکی، سورمه‌ای، سفید استفاده می‌شود.  بیشتر پارچه‌های کاربردی در این نوع استایل از نوع پارچه پشمی، پارچه‌های نخی و یا ابریشمی در طرح‌های ساده، راه‌راه، شطرنجی می­باشد. در این سبک پوشش شیک بودن و همچنین دوخت آراسته از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. همچنین در هنگام استفاده از آن می‌توانید از جواهراتی با رنگ­های شاد و کیف‌های کلاسیک کوچک برای خانوم ها و کفش‌های چرم ساده و محصولات چرمی و لباس‌های رسمی برای آقایان استفاده نمایید. علاوه بر آن از مدل موهای ساده و کلاسیک در این سبک استفاده می‌شود. برای مشاهده بلوز ساده زنانه که یکی از مدل های رایج در این سبک می باشد به صفحه خرید بلوز ساده زنانه مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید:  چگونه از زیورآلات و بدلیجات خود مراقبت کنیم؟

استایل کلاسیک

استایل کژوال

واژه کژوال، به معنای سبک غیررسمی و غیریکنواخت است که باعث ایجاد ظاهری نامنظم و به‌هم‌ریخته اما شیک در فرد می‌شود. این استایل­ها بیشتر موردتوجه نوجوانان  و همچنین بانوانی که علاقه‌مند به تیپ‌های غیررسمی راحتی هستند می‌باشد.

استایل کژوال

استایل کالج

استایل کالج از سبک های معروف خارجی می‌باشد که در ایران از شناخته شدن کمتری نسبت به سایر استایل­ها برخوردار است. این نوع سبک مظهر اصالت، وقار، آراستگی و شیک بودن می‌باشد که از محبوبیت بسیار فراوانی در خارج از کشور برخوردار است. در این استایل از طرح‌های خال‌خال، راه‌راه و گل‌های ریز در رنگ‌های سفید، سورمه‌ای، سبز تیره، قرمز بورگاندی، قهوه‌ای و کرم استفاده می‌شود. شما میتوانید انواع این طرح و رنگ را در صفحه خرید پیراهن زنانه مشاهده نمایید.

استایل کالج

استایل اگزوتیک

سبک اگزوتیک یکی از استایل های بسیار خاص با طراحی عجیب‌ و غریب و رنگ‌های بسیار تند با استفاده از جواهرات بسیار خاص بوده که مورد استفاده افراد بسیار محدودی از جامعه می‌باشد.

استایل اگزوتیک

استایل بوهو

استایل بوهو  الهام گرفته‌شده از مردم بومی و محلی جمهوری چک با طراحی شاد گلدار و لباس‌های گشاد و بلند در رنگ­های برگرفته از طبیعت می‌باشد که از زیبایی بسیار چشم‌نوازی برخوردار است.

استایل بوهو

استایل تام بوی

سبک تام بوی خاص مخصوص دختران جوان که به تقلید از لباس‌های پسرانه طراحی‌شده است و از جذابیت بسیار زیاد و محبوبیت فراوان در میان دختران علاقمند به پوشیدن لباس‌های اسپرت خاص برخوردار است.

استایل تام بوی

استایل آوانگارد

این نوع استایل به معنی شکستن تمامی ساختارها و کلیشه‌های موجود در مد با طراحی بسیار متفاوت و عجیب می‌باشد. این لباس‌ها بیشتر در انواع جشنواره‌های مربوط به سلبریتی ها  استفاده می‌شود.

استایل آوانگارد

استایل وینتیج

استایل بسیار شیک و زیبا برگرفته از سبک های قدیمی در جنگ جهانی دوم که به دلیل فقر در میان مردم رواج داشته است.  استفاده از لباس‌های کهنه و بازسازی آنها مرسوم بوده است. امروزه ترکیبی از مد جدید و قدیم در این نوع سبک قابل ‌مشاهده می‌باشد. که در این نوع استایل از پارچه‌های طرح دار در رنگ‌های محدود استفاده می‌شود.

استایل وینیچ

استایل رترو

این نوع استایل مشابه استایل وینتیج می‌باشد. این سبک الهام گرفته از طرح‌های بسیار قدیمی در ترکیب با طرح‌های جدید است که از رنگ‌هایی با تناژ پاستیلی و رنگ‌های تیره یا روشن متناسب با فصول مختلف سال در آن استفاده می‌شود. در این استایل از کفش‌های اسپرت و جدید استفاده می‌شود که ترکیب جذابی از مد قدیم و جدید را تداعی می‌کند. برای مشاهده و خرید کفش زنانه در انواع مدل ها میتوانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با استایل خیابانی + استریت استایل از آغاز تا کنون

استایل رترو

استایل ورزشی

امروزه استایل ورزشی از استایل های مارک، گران‌قیمت، شیک و بسیار محبوب در میان نوجوانان و جوانان به‌حساب می‌رود که علاوه بر راحتی و دوام از ظاهری بسیار شیک برخوردار می‌باشد.

استایل ورزشی

استایل گوتیک

استایل بسیار مرموز و شیک مشابه جادوگران که در آن از رنگ‌های سیاه‌وسفید و جواهرات عجیب‌وغریبی همچون مهره  و مدل موهای خاص بهره گرفته می‌شود.

استایل گوتیک

استایل هنری

ازجمله استایل­های جدیدی که در صنعت مد رواج پیداکرده است و مناسب افراد خاصی که سلیقه هنری دارند می‌باشد تا متفاوت‌تر از بقیه افراد شناخته شوند. در این نوع استایل از کلاه‌های خاص و دستمال‌گردن عجیب استفاده می‌شود.

استایل هنری

استایل هیپ هاپ

استایل بسیار جذاب و شیک که از زمان‌های گذشته که به تقلید لباس‌های از محله‌های فقیرنشین آمریکا وکودکانی که به دلیل فقر مجبور بودند لباس‌های بزرگ‌تر از خود را بپوشند الهام گرفته‌شده است و از محبوبیت فراوانی در میان افراد مشهور برخوردار است.

استایل هیپ هاپ

استایل راکر

برگرفته از انواع موسیقی راک که بر اساس نوع موسیقی انواع مختلفی دارد. در این نوع استایل از انواع لباس‌های چرم و جین در سایزهای گشاد و تنگ استفاده می‌شود.

استایل راکر

استایل پانک

این نوع استایل نیز همانند استایل راکر از موسیقی نشأت گرفته‌شده است و در قالب نوعی جنبش برعلیه تجمل ­پرستی می‌باشد که از تیپ‌های ژولیده شلوارهای پاره و زاپ دار استفاده می‌شود.

استایل پانک

استایل کابوی

استایلی بسیار شیک و متفاوت یادآور گاوچران‌های قدیمی که از اسپانیا نشأت‌گرفته است و در آن از لباس‌های جیر، شلوارهای مخصوص و همچنین جواهرات مخصوص استفاده می‌شود.

استایل کابوی

سخن پایانی

در این مقاله شما را با انواع استایل ها در مد و فشن آشنا کردیم. بیان کردیم که هر استایل هز چه چیزی نشات گرفته و ایجاد شده است. یکی از روش هایی که بتوانید بهترین سبک خود را به راحتی انتخاب کنید خرید ست لباس زنانه می باشد. چون به صورت یکجا می توانید یک استایل را انتخاب و خریداری نمایید بدون آنکه نیاز به وقت گذاشتن زیادی باشد.