امروزه زیورآلات زنانه بخش مهمی از زیبایی استایل بانوان به‌حساب می‌روند. برای حفظ زیبایی این اکسسوری زنانه، اطلاع از نحوه استفاده و مراقبت از بدلیجات امری ضروری می باشد. چون با دانستن این نکات میتوانید طول عمر جلا و زیبایی آنها را طولانی کنید. بر این اساس در این مقاله قصد داریم تا با استفاده از ارائه مطالب صحیح به راهنمایی شما عزیزان در این زمینه بپردازیم.

اصول ابتدایی در استفاده از زیورآلات

تنوع زیادی در مدل، طرح و حتی اندازه زیورالات وجود دارد. اما باید اصول استفاده از هر نوع بدلیجات را بدانید؛ تا همیشه بدرخشید. ما در این بخش به طور کامل این اصول را بیان می کنیم.

1- توجه به شخصیت درونی فرد

در انتخاب بدلیجات حتماً به نوع شخصیت، موقعیت اجتماعی و تناسب آن با نوع پوشش خود دقت فرمایید؛ چرا که دقت در هر یک از این موارد به ایجاد استایلی جذاب در شما کمک شایانی خواهد نمود.

2- انتخاب زیورآلات متناسب با رنگ پوست

به‌طور کلی بر اساس یک اصل قدیمی اگر تناژ پوست شما از پیگمنت های قرمزرنگ گلگون برخوردار باشد؛ استفاده از جواهراتی با رنگ‌های گرم مانند رنگ‌های طلایی، برنز و مسی، زیبایی بیشتری به پوست شما خواهد بخشید. از طرف دیگر اگر از پوستی بارنگ سرد برخوردار هستید؛ استفاده از بدلیجاتی بارنگ سرد مانند نقره‌ای، جذابیت استایل شما را بیشتر خواهد نمود. جدای موارد قبل، امروزه توجه به حالت تضاد یکی از راهکارهای افزایش جذابیت و جلب‌توجه در نوع استایل می‌باشد. بنابراین شما می‌توانید از جواهراتی با رنگ‌های مخالف پوست خود، به‌ منظور جلب‌توجه و ایجاد تفاوت استفاده نمایید. با این اقدام باعث به وجود آمدن یک استایل شیک و هوشمندانه خواهید شد.

3- سادگی جذابیت همیشگی

یکی از باورهای غلط بانوان در استفاده از زیورآلات استفاده از یک ست کامل یا جواهراتی با طرح شلوغ برای جلوه بیشتر استایل می‌باشد. درصورتی‌که ازنظر طراحان حرفه‌ای مد؛ استفاده از جواهرات ساده حتی به‌صورت نیم ست و  یک تا دو تکه جلوه زیباتری به استایل شما می دهد.

بیشتر بخوانید:  معرفی انواع استایل در دنیای مد و فشن

4- ست کردن بدلیجات رنگی بارنگ بک‌گراند لباس

استفاده از جواهرات طیفی در تناژ رنگ لباس به‌صورت تیره و روشن، یکنواختی لباس شما را کاهش داده و باعث ایجاد نقطه‌های عطف، مختلف در استایل شما می‌شود. همین مسئله باعث جذابیت بیشتر در نظر دیگران خواهد شد.

5- دقت در سایز بدلیجات

در طراحی مد حرفه‌ای همواره از تضاد استفاده می‌شود. به ‌عنوان ‌مثال از گوشواره‌های حلقه‌ای بزرگ و گردنبند ظریف در کنار هم استفاده می‌شود. این نوع استایل باعث جذابیت بیشتر پوشش شما و همچنین ایجاد نقاط قوت مثبت در نوع استایل شما می‌شود. در حالت کلی می­توان گفت هر چند استفاده از تضاد در نگاه اول ممکن است، نظم و هماهنگی استایل را به هم می زند اما از دید طراحان حرفه­ای ایجاد تضاد صحیح یک روش زیر­کانه برای جلوه و جذابیت بیشتر استایل به حساب می رود.

6- توجه به میکاپ

یکی از اصولی که جذابیت استفاده از زیورآلات را در استایل شما بانوان چندین برابر می‌کند؛ توجه به نوع میکاپ صورت می‌باشد. این اصل باعث افزایش زیبایی صورت و استایل شما می‌شود. به­طورکلی می­توان گفت ایجاد هماهنگی در صورت و جواهرات به کار­ رفته؛ باعث بروز نقاط قوت فراوان در استایل شما بانوان عزیز می­شود.

7- استفاده از زیورآلات کلاسیک

جواهرات کلاسیک به جواهراتی گفته می‌شودکه؛ در تمام دوران‌ها به دلیل زیبایی و ظرافت در نوع ساخت از محبوبیت و جذابیت خاصی برخوردار هستند که قابل‌ استفاده برای انواع استایل ها می‌باشند. بنابراین استفاده از جواهرات کلاسیک بسیار صرفه اقتصادی دارد. انواع زیورالات کلاسیک مانند:

  • بدلیجات مروارید
  • بدلیجات سنگی
  • بدلیجات کریستالی

نکات مهم در نگهداری از بدلیجات و زیورالات

  • بدلیجات خود را درجایی تمیز و خشک دور از مواد شیمیایی نگهداری کنید. چون فلز آن به سرعت با مواد شیمیایی واکنش منفی داده و باعث اکسید شدن سریع فلز، کدر شدن و از بین رفتن جلا می­شود.
  • بدلیجات و جواهرات خود را در یک پلاستیک فریزر تمیز و در جای خشک و تمیز نگه‌داری کنید. زیرا در این عمل به دلیل کم شدن اکسیژن و هوای مرطوب در اطراف زیورالات از اکسید شدن سریع فلز و کدر شدن ان جلوگیری می شود.
  • در حین استفاده از بدلیجات از برخورد آن‌ها با انواع شوینده، عطر، ادکلن خود داری کنید. همچنین از استفاده طولانی‌مدت که باعث عرق نمودن و تغییر رنگ وکدر شدن آن می‌شود، جلوگیری نمایید. چون این موارد همگی باعث از بین رفتن رنگ و درخشندگی زیورالات می شوند.
  • بعد از هر بار استفاده از زیورآلات آنها را به‌صورت صحیح در جعبه جواهرات بچینید. این کار از گره خوردن جواهرات و از بین رفتن آن‌ها جلوگیری خواهد نمود. علاوه بر آن چیدمان صحیح ست­های زیورالات، باعث مرتب بودن و دسترسی آسان به ست­ها در مواقع ضروری می­شود.
  • پس از هر بار استفاده از بدلیجات با استفاده از دستمال تمیز و نرم زیورآلات خود را پس از استفاده پاک‌کنید. چراکه چربی، ذرات معلق در هوا، اکسیژن و عرق پوست اگر روی آن باقی بماند؛ باعث کدر شدن و از بین رفتن آن‌ها خواهد شد و به‌سرعت طول عمر جواهرات را کاهش خواهد داد.
بیشتر بخوانید:  چه لباسی برای مهمانی رسمی انتخاب کنیم؟

سخن پایانی

در کلام پایانی باید افزود؛ شیوه درست نگهداری از زیورالات و بدلیجات نه تنها به جذابیت استایل شما بانوان عزیز کمک فراوانی را خواهد نمود، بلکه باعث طولانی شدن عمر آنها شما خواهد شد. همین امر هزینه‌های اضافی و خرید مکرر بدلیجات را بسیار کاهش خواهد داد. در این مقاله سعی نمودیم یک ‌مرور اجمالی در زمینه نگهداری و استفاده از بدلیجات برای آگاهی بخشی به شما عزیزان بپردازیم. در پایان از اینکه با نگاه پرمهرتان فروشگاه لباس زنانه ست و مد را همراهی نمودید، کمال تشکر را داریم.