در دنیای امروز داشتن پوست صاف و بدون منافذ و با طراوت و ظاهر شدن آراسته در میان عموم مردم در میان تمامی افراد به‌ ویژه بانوان از اهمیت زیادی برخوردار است. این واقعیت غیر قابل‌ انکار است که پوست صاف و بدون منفذ نه تنها زیبایی و جوان بودن شمارا دو چندان خواهد نمود بلکه اعتماد به نفس فرد را در حضوری مؤثر در جامعه افزایش خواهد داد. چرا که آراسته بودن فرد نمود شخصیت درونی و پاکیزگی فرد در میان دیگران به‌حساب می‌رود و باعث تأثیر گذاری دو چندان فرد در میان عموم افراد می‌شود. این در صورتی است که رسیدگی به پوست امروزه در میان عموم افراد به‌ویژه بانوان اهمیت و حساسیت بسیار زیادی پیدا نموده است. بر همین اساس در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع راهکارهای عالی برای داشتن یک پوست بدون منفذ و صاف بپردازیم. پس تا انتها مقاله همراه باشید.

چرا داشتن پوست صاف و بدون منفذ اهمیت دارد؟

به‌طور کلی زیبایی و طراوت پوست و همچنین نداشتن منافذ در آن علاوه بر افزایش زیبایی فرد، از جذب آلودگی و پیری پوست نیز جلوگیری خواهد نمود. بر همین اساس ماندگاری جوانی و زیبایی پوست دوچندان شده و پوست بدن دیرتر دچار زوال و افتادگی خواهد شد.

چرا داشتن پوست صاف و بدون منفذ اهمیت دارد؟

چرا داشتن پوست صاف و بدون منفذ برای بانوان لازم است؟ 

به‌طورکلی خانم‌ها ازجمله اقشاری به‌حساب می‌روند که پوستی بسیار حساس و ظریف برخوردار هستند. این در صورتی است که متأسفانه به دلیل استفاده مکرر بانوان از وسایل آرایشی و بهداشتی به مدت طولانی موجب بروز لطمات جدی در پوست آن‌ها خواهد شد. لذا اطلاع از روش‌های رسیدگی به پوست برای داشتن پوست صاف و بدون منفذ به شما عزیزان کمک خواهد نمود تا علاوه بر داشتن پوست زیبا و با طراوت از پیری زودرس و بیماری‌های خطرناک پوست جلوگیری نمایید. لذا در این مقاله سعی بر آن است با معرفی راهکارهای طبیعی و ساده اطلاعات بروز را به شما عزیزان در داشتن پوست صاف و بدون منفذ ارائه نماییم.

راه های داشتن پوست صاف و بدون منافذ باز

در این بخش انواع راهکارهای طبیعی و غیر طبیعی بیان شده تا شما بهترین پوست را برای خود داشته باشید، پس در رعایت تمام موارد آن کوشا باشید زیرا هر یک در جایگاه خود حائز اهمیت است.

راه های داشتن پوست صاف و بدون منافذ باز

1- نوشین آب گوارا

اگر از جمله برای خانم‌های دارای پوست خشک و زبر هستید؛ مصرف مکرر آب به میزان ۸ تا  ۱۰ لیوان بافاصله منظم در طول روز به شما پیشنهاد می‌کنیم. چرا که مصرف آب علاوه بر کمک به داشتن پوستی نرم لطیف و براق از ایجاد چروک‌های پوستی و خشکی پوست جلوگیری می‌کند.

2- استفاده از ضد آفتاب درجه‌ یک

پوست بانوان به دلیل لطافت فراوان بیشتر در معرض آسیب‌های ناشی از اشعه‌های مضر خورشید قرار دارد. بنابراین استفاده از ضد آفتاب‌های مرغوب در طول روز به ویژه در هنگامی‌ که تابش خورشید زیاد است از ابتلا به بیماری‌های وخیم پوستی همچون انواع سرطان در اثر اشعه‌های مضر و لکه‌های پوستی جلوگیری خواهد نمود. البته باید توجه داشته باشید که SPF کرم ضد آفتاب از ۳۰ درصد کمتر باشد.

استفاده از ضد آفتاب درجه‌ یک

3- رعایت بهداشت مو

بانوان به دلیل داشتن موهای بلند بیشتر در معرض آلودگی‌های محیطی قرار دارند. لذا سعی کنید از شامپوهای ضد شوره و شامپوهای درجه‌ یک برای موی سرخود استفاده کنید تا از بروز جوش‌های صورت جلوگیری شود.

4- خواب کافی و مفید

متأسفانه امروزه شب‌ بیداری مکرر لطمات جدی را به پوست تمامی افراد وارد می‌کند. این در صورتی است که بروز چند برابری این لطمه‌ها در بانوان بسیار بیشتر است. بنابراین سعی کنید خواب مفید و شبانه خود را حفظ نمایید چراکه بدن در زمان تاریکی به ترمیم پوست می‌پردازد و از بین رفتن ریتم خواب باعث ایجاد لکه‌های پوستی و منافذ باز در پوست شما خواهد شد. علاوه بر آن سعی نمایید موهای خود را ببندید تا از تماس با صورت خود و از ایجاد آلودگی صورتتان جلوگیری نمایید.

خواب کافی و مفید

5- استرس ممنوع

اگر ازجمله بانوانی هستید که در طول روز از فشارهای عصبی و استرس رنج می‌برید باید این نکته را خاطرنشان شویم که استرس باعث افزایش تجمع چربی در پوست و همچنین افزایش آلودگی پوست شما خواهد شد و همین امر باعث از بین رفتن پوست و پیری زودرس پوست خواهد شد. بنابراین سعی نمایید استرس خود را با استفاده از ورزش و غذای سالم در طول روز کم کنید.

6- استفاده از لایه‌بردار طبیعی 

در پوست بدن در تمامی نقاط به‌ صورت مداوم سلول‌ها در حال تقسیم هستند تا جایگزین سلول‌های مرده شود. بر همین اساس تعدادی از سلول‌های مرده بر روی پوست باقی می‌ماند که باعث ایجاد تیرگی پوست می‌شود. لذا لازم است تا در زمان‌های مشخصی در طول یک ماه پوست خود را به‌صورت مرتب با اسکراب های طبیعی پاک‌سازی نمایید تا علاوه برداشتن پوستی شاداب به جوان‌ سازی آن نیز کمک کنید. البته گفتن این نکته حیاتی است که نباید در لایه‌ برداری پوست به‌هیچ‌ عنوان زیاده‌ روی نمایید.

استفاده از لایه‌بردار طبیعی 

7- ماساژ ملایم پوست

متأسفانه پوست بانوان به دلیل برخورداری از لطافت و استفاده مکرر از وسایل آرایشی در طول روز از تنفس کمتری نسبت به پوست آقایان برخوردار است. بنابراین استفاده از ماساژهای روزانه به‌صورت ملایم با کف دست به جریان افتادن خون در زیرپوست و تحریک پوست و جوان‌سازی و تنفس بهتر پوست خواهد شد.

8- داشتن رژیم غذایی مفید و سالم

متأسفانه امروزه به دلیل شاغل بودن بسیاری از افراد ازجمله شما خانم‌های عزیز که فرصت فراهم نمودن غذاهای سالم را ندارید و به دلیل مصرف غذاهای آماده و فست فود میزان چربی‌های مضر و مصرف مواد غیرطبیعی خسارت جبران‌ناپذیری به پوست شما عزیزان وارد خواهد شد. بنابراین رعایت رژیم غذایی امری ضروری برای حفظ سلامت پوست است. این صورتی است که شما عزیزان می‌توانید با استفاده از یک رژیم غذایی سبک و سالم که ترکیبی از انواع میوه‌ها و سبزیجات تازه و همچنین مصرف گوشت‌های سفید مانند مرغ و ماهی، کمک شایانی را به حفظ سلامت پوست خود نمایید.

داشتن رژیم غذایی مفید و سالم

9- شست و شوی مرتب و پاک‌سازی پوست 

اگر ازجمله خانم‌هایی هستید که به دلیلِ شاغل بودن و فعالیت‌های دانشجویی مجبور هستید اکثر وقت خود را در محیط‌های اداری و رفت آمد در بیرون از خانه بگذرانید پوست شما نیاز به شستشو و پاک‌سازی مکرر دارد. چراکه امروزه به دلیل آلودگی‌های صنعتی و وجود خودروهای فرسوده میزان گردوغبار و ذرات معلق در هوا بسیار زیاد است و بانوان به دلیل استفاده از وسایل آرایشی جذب این مواد بر روی پوست بسیار شدیدتر از پوست آقایان می‌باشد که باعث جلوگیری از تنفس پوست و درنهایت باعث مرگ پوست و ایجاد منافذ باز پوست می‌شود. بنابراین پاک‌سازی مکرر پوست با استفاده از مواد طبیعی راهکار مناسبی برای جلوگیری از، از بین رفتن پوست برای شما عزیزان است.

10- مصرف پاپایا

ازجمله میوه‌های بسیار مناسب برای سلامت پوست پاپایا می‌باشد که متاسفانه مردم ایران به دلیل ذائقه آشنایی کمی با این میوه‌ دارند. پاپایا ازجمله میوه‌های استوایی می‌باشد که حاوی مواد ضد اکسیدان مانندِ لیکوپن بوده که این ماده از بروز پیری زودرس و ایجاد چین‌ و چروک در پوست جلوگیری می نماید. همچنین این میوه حاوی آنزیم‌های روشن‌کننده پوست و تمیزکننده منافذ پوست می‌باشد که از بروز جوش‌های وخیم و باز شدن منافذ بر روی پوست جلوگیری می نماید. بنابراین راهکار بسیار عالی و کم‌خطر برای محافظت از انواع پوست به‌ویژه پوست بانوان می‌باشد.

بیشتر بخوانید:  خواص گلاب برای پوست

مصرف پاپایا

11- استفاده از ماسک شیر تازه

خانم‌ها به دلیل ظرافت بدن بیشتر به مواد حاوی کلسیم نیاز دارند. این در صورتی است که مصرف شیر تازه برای بانوان علاوه بر جلوگیری از پوکی استخوان؛ به دلیل برخورداری از نوعی اسید به نام اسید لاکتیک به‌عنوان لایه‌بردار طبیعی پوست عمل می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از نوشیدن و همچنین شستشوی پوست با استفاده از شیر از ایجاد چین‌ و چروک جلوگیری نموده و پوستی لطیف و شاداب را داشته باشید. به این منظور دو قاشق غذاخوری شیر را به پنبه آغشته سازید و دو تا سه بار با استفاده از یک پنبه بر روی صورت خود به‌آرامی مالش دهید و پس از گذشتن ۵ تا ۱۰ دقیقه و خشک شدن شیر بر روی پوست آن را به خوبی آبکشی کنید.

12- استفاده ازماسک ماست تازه 

ازجمله راهکارهای بسیار عالی برای شفاف‌سازی پوست خانم‌ها استفاده از ماست تازه می‌باشد. مصرف ماست تازه هم به‌صورت خوراکی و هم به‌صورت ماسک به دلیل وجود اسید لاکتیک منافذ پوست را پاک‌سازی نموده و باعث یکسان‌سازی منافذ پوست می‌شود. همچنین باعث ایجاد قابلیت ارتجاعی در پوست و نرمی و لطافت پوست می‌شود که این مسئله از شکنندگی و پیری زودرس جلوگیری می‌کند. البته لازم به ذکر است که اگر ازجمله بانوان هستید که به محصولات لبنی حساسیت دارید از این روش درمانی به‌هیچ‌عنوان استفاده نکنید. نحوه مصرف ماسک ماست به این صورت است که هر یک روز در میان یک تا دو قاشق غذاخوری ماست را با استفاده از پنبه بر روی پوست با ملایمت آغشته نموده و پس از ۱۰ دقیقه پوست را به خوبی آبکشی نمایید.

استفاده ازماسک ماست تازه 

13- استفاده از اسکراب شکر

ازجمله لایه‌بردار پوست طبیعی مناسب برای خانم‌ها استفاده از اسکراب شکر می‌باشد. شکر به‌عنوان یک لایه‌بردار بسیار عالی در پاک‌سازی پوست از چربی‌ها و ناخالصی‌های اضافی، عمل می کند و همچنین باعث ایجاد پوستی شاداب و درخشان و افزایش جریان خون و تنفس بهینه پوست شما می‌شود. لازم به ذکر است که اگر ازجمله بانوان حساس شکر هستید، از این روش درمانی به‌هیچ‌عنوان استفاده ننمایید. نحوه استفاده از این روش عبارت است از ترکیب یک قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای و شکر سفید و حل نمودن آن در آب، سپس ۲ تا ۳ دقیقه هرچند روز یک‌بار بر روی پوست ماساژ داده و سپس پوست را با آب فراوان به خوبی آبکشی نمایید.

14- استفاده از ماسک آب برنج

آب برنج که از محصولات بسیار مقوی برای پوست بانوان می‌باشد. مواد آن شامل انواع ویتامین و مواد معدنی می‌باشد که از دیرباز تاکنون به‌عنوان لایه‌بردار و محافظ شادابی پوست از آن استفاده می‌شود. بنابراین به خانم‌های عزیز پیشنهاد می‌شود هنگام تهیه برنج، اول برنج را به خوبی شستشو دهید بعد از آن آبی که برنج را در آن استراحت می‌دهید تا قد بکشد را به یک بطری تمیز منتقل کرده سپس با استفاده از یک پنبه کوچک این ماسک را بر روی صورت خود به‌ آرامی ماساژ داده و هرروز پس از ده دقیقه ماندن بر روی پوست خود آن را به خوبی آبکشی نمایید.

استفاده از ماسک آب برنج

15- استفاده از ماسک گلاب

یکی از ترکیبات معجزه‌گر برای پوست شما خانم‌های عزیز استفاده از ماسک گلاب می‌باشد. گلاب یکی از ترکیبات جادویی که به‌عنوان نوعی مسکن برای تسکین پوست و متعادل‌سازی ph پوست و همچنین درمان بسیاری از عفونت‌ها و از بین برنده باکتری‌های مضر روی پوست عمل می‌کند. علاوه بر آن گلاب به دلیل خاصیت روشن‌کنندگی می‌تواند جای انواع لکه‌های پوستی را شفاف ساخته و  به درخشندگی پوست کمک نماید. برای استفاده از ماسک گلاب می‌توانید یک قاشق غذاخوری گلاب را با مقداری لیموترش تازه درصورتی‌ که دارای پوسته نازک و لطیف هستید، مخلوط نمایید. اگر هم دارای پوست خشک می‌باشید یک قاشق غذاخوری گلاب را با استفاده از مقداری روغن‌ زیتون ترکیب کرده و به‌صورت یک روز در میان به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با استفاده از پنبه پوست خود را با آن آغشته نمایید و سپس با آب فراوان آبکشی کنید.

16- استفاده از ماسک زردچوبه

یکی از بهترین ماسک‌های طبیعی برای بانوان استفاده از ماسک زردچوبه می‌باشد. زردچوبه به دلیل وجود ماده‌ای به نام کورکومین که نوعی ماده ضد اکسیدان می‌باشد که سلامت پوست را از بیماری‌های سرطان حفظ می‌کند. علاوه بر آن  این ماده خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی دارد و برای بهبود انواع زخم و همچنین به‌عنوان یک ماده بسیار عالی و طبیعی برای ایجاد درخشش و شفاف‌سازی پوست استفاده می‌شود. توجه نمایید که اگر به این ماده حساسیت دارید به‌هیچ‌عنوان از ماسک آن استفاده ننمایید. برای تهیه ماسک زردچوبه می‌توانید یک چهارم قاشق غذاخوری زردچوبه را در مقداری ماست حل نموده و دو بار در هفته به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود قرار داده و سپس آبکشی نمایید.

17- استفاده از ماسک آب سیب‌زمینی

آب سیب‌زمینی سرشار از مواد تسکین‌دهنده و ضدالتهاب پوست می‌باشد که می‌تواند تورم‌های ناشی از جوش‌های صورت را کم نماید. همچنین آب سیب‌زمینی از خاصیت روشن‌کنندگی پوست برخوردار بوده و می‌تواند لکه‌های ناشی از آفتاب‌سوختگی را التیام دهد. برای تهیه ماسک می‌توانید نصف سیب‌زمینی را رنده کرده سپس آب آن را از یک صافی با ایجاد فشار رد کنید و با استفاده از یک پنبه به‌ آرامی پوست را با آن آغشته نموده و هرروز به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه این ماسک را بر روی صورت قرار داده و سپس با آب فراوان صورت خود را بشویید.

18- استفاده از ماسک آب گوجه‌ فرنگی

اگر ازجمله خانم‌های حساس به‌ پیری زودرس هستید استفاده از ماسک آب گوجه‌فرنگی را به شما پیشنهاد می‌کنیم چراکه گوجه‌فرنگی حاوی لکوپین می‌باشد که این ماده از خواص ضد پیری برخوردار بوده و می‌تواند به‌عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل نماید. همچنین به دلیل وجود آنتی اکسیدان از ایجاد بیماری‌های پوستی و تأثیر اشعه‌های منفی آفتاب جلوگیری می‌کند. لازم به ذکر است که اگر به آب گوجه‌فرنگی حساسیت دارید استفاده از آن به‌عنوان ماسک شدیداً خودداری فرمایید. برای تهیه ماسک یک عدد گوجه‌ فرنگی را با استفاده از رنده به‌صورت پالپ درآورده و سپس از یک صافی عبور دهید و با استفاده از یک پنبه کوچک پوست خود را به آن آغشته نمایید.

19- استفاده از ماسک جو دوسر

ازجمله ماسک‌های بسیار محبوب در نزد بانوان و مناسب برای پوست‌های تیره باقدرت روشن‌کنندگی بالا که جای انواع جوش و لکه‌های پوستی را از بین می‌برد. ماسک جو دوسر از قدرت شفاف‌سازی و نرم‌کنندگی بسیار بالایی برخوردار است که ph پوست را متعادل ساخته و منافذ پوست را می بندد. برای تهیه این ماسک می‌توانید از جو دوسر پودر شده در یک یا دو قاشق غذاخوری ماست استفاده نموده و یک یا دو بار در هفته به مدت ۱۵ دقیقه ماسک را بر روی صورت خود قرار دهید سپس با آب فراوان صورت خود را شست‌وشو دهید.

20- ماسک سیر

اگر جمله خانم‌هایی هستید که پوست حساس برخوردارید و مداوم در معرض جوش‌های پوستی قرار می‌گیرد. ماسک سیر  را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم. ماسک سیر یکی از بهترین درمان‌ها برای جای جوش، انواع لکه‌های پوستی و درمان پسوریازیس می‌باشد که از خواص ضد پیری برخوردار است. می‌توانید از سیر برای درمان جوش، جای جوش و لکه‌های پوستی استفاده کنید. به این منظور برای تهیه ماسک سیر از یک حبه سیر رنده شده را  به مدت ۵ دقیقه  روی پوست خود قرار داده سپس پوست خود را آبکشی کنید. لازم به ذکر است که اگر به سیر حساسیت دارید از استفاده از این ماسک خودداری کنید.

بیشتر بخوانید:  روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار

21- ماسک عسل طبیعی

اگر ازجمله خانم‌های علاقه‌مند به یک ماسک چندباره هستید، ماسک عسل طبیعی را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم. عسل به‌عنوان یکی از مواد جادویی و بی‌نظیر است که از خواص مختلفی همچون خاصیت ضد باکتری‌ها، ضدالتهاب برخوردار بوده و برای انواع بیماری‌های پوستی نظیر اگزما، پسوریازیس و ناراحتی‌های پوستی مانند سوختگی، زخم و درمان انواع جوش مناسب می‌باشد. همچنین باعث ایجاد نرمی و لطافت در پوست شما عزیزان می‌شود. یک قاشق چای‌خوری پودر دارچین را با یک قاشق چای‌خوری عسل مخلوط نموده و یک تا دو بار در هفته به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود قرار داده و سپس پوست خود را به خوبی آبکشی نمایید.

22- ماسک آب لیموترش

ازجمله ماسک‌های مناسب برای انواع جوش است که از اسید طبیعی خاصیت پاک‌کنندگی ضدعفونی‌ کنندگی و سفیدکنندگی فراوانی برای پوست شما بانوان عزیز برخوردار است. برای تهیه این ماسک از لیموترش تازه استفاده نمایید و با استفاده از یک پنبه بر روی صورت خود به مدت ۵ دقیقه قرار داده و سپس پوست خود را آبکشی کنید. این عمل را دو بار در هفته تکرار کنید.

23- نوشیدنی آب هویج

آب هویج ازجمله نوشیدنی‌های بسیار مفیدی که از خواص ضد باکتری‌ها و آنتی‌اکسیدانی قوی برخوردار است و از ایجاد التهاب پوستی جلوگیری می‌کند. آب هویج را باکمی زنجبیل در مقدار کمی آب در مخلوط‌ کن بریزید تا مخلوط غلیظی به‌دست آید. سپس آن را بنوشید. این نوشیدنی از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی، ضدالتهابی و ضدمیکروبی و همچنین ویتامین‌ها و مواد معدنی برخوردار است که می‌توانند سلامت پوست را بهبود می بخشند. زنجبیل موجود در آن نیز اثرات ضدالتهابی دارد و باعث جوانی پوست می‌شود. لازم به ذکر است که اگر نوشیدنی حساسیت دارید از مصرف آن اجتناب فرمایید.

24- ماسک روغن بادام

استفاده از ماسک روغن بادام که یک ماسک روتین و ملایم برای پوست بانوان به‌حساب می‌رود که باعث جوان‌سازی پوست و آب‌رسانی به پوست شما عزیزان می‌شود. لذا هر شب ۲ تا ۳ قطره روغن بادام را با استفاده از انگشتان خود بر روی صورت به‌ آرامی ماساژ داده و اجازه دهید روغن در طول شب بر روی پوست شما باشد. سپس با آب فراوان صورت خود را شستشو دهید.

 25- ماسک چای سبز

چای سبز یکی از نوشیدنی‌های شگفت‌انگیز می‌باشد که شما بانوان عزیز می‌توانید از آن به‌عنوان یک ماسک ضدعفونی‌کننده و آنتی‌اکسیدان استفاده نمایید. این ماسک از آسیب دیدن پوست شما در برابر اشعه فرابنفش خورشید جلوگیری می‌نماید. برای تهیه ماسک می‌توانید ابتدا مقدار چای سبز را با آب بجوشانید سپس مخلوط آب را پس از سرد شدن در داخل جای یخی ریخته ۲۴ ساعت قرار دهید تا ببندد. سپس قالب یخ را به‌ آرامی بر روی پوست خود هرروز نوازش دهید و اجازه دهید تا محلول بر روی پوست شما خشک شوند. پس‌ از آن با آب فراوان صورت خود را شستشو دهید.

26- ماسک زاج سفید

یکی از ماسک‌های بسیار مفید برای پوست شما بانوان عزیز ماسک زاج سفید می‌باشد. که این ماسک از خواص ضدعفونی‌کنندگی و همچنین ضدالتهابی برخوردار است و از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر محافظت می‌نماید. برای تهیه ماسک زاج سفید می‌توانید از یک قاشق چای عسل به همراه مقداری پودر زاج سفید استفاده نمایید و  پس‌ از آن دو بار در روز این ماسک را بر روی صورت خود به مدت ده دقیقه قرار داده و بعدازآن صورت خود را به خوبی شستشو  دهید.

27- ماسک روغن نارگیل

اگر جمله خانم‌هایی هستید که از پوست خشک رنج می‌برید ماسک روغن نارگیل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. روغن نارگیل یکی از بهترین ماسک‌ها برای حفظ رطوبت پوست، ایجاد نرمی در پوست می‌باشد. که علاوه بر آن از خواص ضد اکسیدانی و ضدالتهابی برخوردار بوده و میکروب‌های پوست را پاک‌سازی می‌کند. می‌توانید یک تا دو قطره روغن نارگیل را در کرم مرطوب‌کننده ریخته یا اینکه به‌صورت جداگانه  هرروز بر روی پوست خود ماساژ داده و در طول شب روی پوستتان بمالید و سپس صورت خود را با آب فراوان شستشو دهید.

ماسک روغن نارگیل

28- ماسک روغن کرچک

روغن کرچک ماسک بسیار عالی برای بانوانی که از پوست‌های خشک رنج می‌برند می‌باشد. این ماسک غنی از نوعی اسید به نام ریسینولئیک اسید بوده که به پوست لطافت می‌بخشد. همچنین منافذ پوست را پاک‌سازی کرده چربی پوست را متعادل می‌کند.

برای تهیه ماسک ۲ تا ۳ قطره آب داغ را با استفاده از یک پنبه به‌آرامی بر روی پوست خود بزنید تا خشک شود و سپس دوتا سه قطره روغن کرچک را بر روی پوست خود ماساژ داده اجازه دهید در طول شب روی پوست بماند و این عمل را هر چهار تا پنج روز یک‌بار تکرار کند و پوست خود را بعدازاین عمل به خوبی بشویید.

29- ماسک سرکه‌ی سیب

سرکه سیب به دلیل برخورداری از اسیدهای معتدل به‌عنوان یک لایه‌بردار عالی برای انواع لکه‌های پوستی کاربرد دارد که وضعیت فیزیکی و ظاهر پوست را بهبود می‌بخشند و به متعادل‌سازی ph پوست شما بانوان عزیز کمک می‌کند. اگر ازجمله بانوانی هستید که پوستتان حساس است می‌توانید چند قطره سرکه سیب را با ژل آلو ورا را ترکیب کرده و بر روی پوست خود قرار دهید. برای تهیه ماسک چند قطره سرکه سیب و مقداری گلاب را مخلوط کرده و با استفاده از پنبه بر روی پوست خود ماساژ دهید. سپس به مدت ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا بر روی پوستتان بماند پس‌ از آن پوست خود را با آب فراوان آبکشی کنید هرچند روز یک‌بار این عمل را تکرار شود. البته لازم به ذکر است که اگر به سرکه سیب حساسیت دارید. از استفاده از این ماسک جدا خودداری فرمایید.

30- ماسک آلوئه‌ورا

از بی‌نظیر ترین ماسک‌ها برای پوست بانوان ماسک آلو ورا می‌باشد که حاوی آنزیم‌های ضدالتهاب و اسیدآمینه‌های ضروری مانند سالیسیلیک اسید بوده و از خاصیت ضدباکتریایی برخوردار است.. ماسک آلوئه ورا یک مرطوب‌کننده بسیار قوی و همچنین به‌عنوان یک ترکیب جادوی ضد پیری به‌حساب می‌رود که پوست شمارا در برابر اشعه‌های مضر مانند اشعه فرابنفش حفظ می‌کند. همچنین باعث نرمی و لطافت پوست شما عزیزان می‌شود. برای تهیه ماسک می‌توانید از برگ‌های تازه آلو ورا استفاده نمایید و قسمت داخلی برگ آلو ورا  که حاوی ژله مفید است  را جدا نمایید و بر روی پوست خود ماساژ دهید. به مدت یک ساعت اجازه دهید تا بر روی پوستتان بماند. سپس پوست خود را با آب گرم یا ولرم شستشو دهید این عمل را هرروز تکرار کنید.

سخن پایانی

در پایان باید گفت در این مقاله سعی نمودیم شما بانوان عزیز را با روش‌های طبیعی و کم‌هزینه به‌منظور رسیدگی به پوست برای جلوگیری از شکستگی و پیری زودرس و ایجاد پوستی صاف و بدون منفذ آشنا نماییم. چراکه این واقعیت غیر قابل‌انکار است که زمانی که پوست شما بانوان عزیز از زیبایی و یکدست بودن برخوردار باشد به‌صورت کاملاً ناخودآگاه بر میزان اعتماد به‌ نفس و روحیه شما عزیزان نیز تأثیر خواهد گذاشت. در آخر از شما عزیزان که با نگاه گرمتان ما را همراهی می‌کنید کمال تشکر و سپاسگزاری راداریم.