در دنیای امروز استایل ها و ست‌های مختلف لباس در صنعت مد و طراحی از اهمیت فراوانی به‌ویژه در ست‌ لباس زنانه برخوردار است. درواقع ست‌ها به الگوها و ترکیب رنگ‌هایی از لباس گفته می شود که ازنظر طراحان مد آزمایش‌های زیبایی و تناسب را پشت سر گذاشتند. امروزه ست‌ های لباس توجه طیف وسیعی از افراد جامعه را به خود اختصاص داده است، در این میان بانوان یکی از حساس‌ترین اقشار در تبعیت از ست‌های جذاب لباس در صنعت مد به‌حساب می‌روند.

این واقعیت غیرقابل‌انکار است که ظاهر شدن با سبکی آراسته و جذاب در میان عموم مردم و نوع تفکر آن‌ها در مورد پوشش ما همواره در تمام دوران‌ها مورد توجه بوده است. بر همین اساس ست و مد قصد دارد، اصول ست کردن لباس زنانه را به شما آموزش دهد. پس تا انتها مقاله با ما همراه باشید.

ست های لباس در صنعت مد

ست در واقع مجموعه‌ای از سبک‌های خاص پوشش، روانشناسی رنگ، استفاده از طراح و اصول هندسی خاص، مجموعه حرکت و هر نوع رفتاری خاصی می‌باشد که در یک چارچوب خاص توسط طراحان حرفه‌ای مورد تأیید قرارگرفته است. در واقع ست‌های لباس تمامی آزمایش‌ها و تأیید های لازم برای یک لباس شیک و چشم‌گیر را پشت سر نهاده‌اند.

ست های لباس در صنعت مد

ست لباس برای بانوان

به‌طورکلی خانم‌ها  ازجمله اقشار حساس هستند که نوع پوشش برای آن‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است. لذا یکی از دنبال کننده‌های حرفه‌ای صنعت ست و مد در تمام زمان‌ها در سراسر دنیا به شمار می‌روند. این واقعیت غیر قابل‌ انکار است که رشد صنعت مد و ست‌های زیبا در طراحی مد بخش بزرگی از پیشرفت خود ر در سراسر جهان مدیون بانوان خوش‌ذوق و فعال در این صنعت می‌باشد. به‌طورکلی می‌توان گفت ست‌های لباس الگوهای مشخص و زیبایی هستند که به بانوان برای انتخاب پوشش در یک نگاه کمک شایانی را می‌نمایند.

ست لباس برای بانوان

فواید و مضرات ست‌های لباس در صنعت مد

به‌طورکلی طراحی مد به‌ صورت ست در یک چارچوب مشخص صورت پذیرد که به‌ مرور زمان طراحی‌های یک پارچه و تک‌رنگ جای طرح‌های شلوغ و پرانرژی را خواهد گرفت. این در صورتی است که با فراوان شدن این نوع طراحی‌ها در جامعه و تبعیت قشر وسیعی از مردم از این‌گونه ست‌ها زمینه تشدید برخی بیماری‌ها مانند آلزایمر را در جامعه توسعه خواهد داد چراکه مغز برای فعال ماندن نیازمند تنوع در رنگ می‌باشد. اما ناگفته نماند که ست‌های طراحی امروزه از جذابیت فراوانی برخوردار می‌باشند طراحی‌های اخیر سعی بر آن است تا از تضاد ترکیب رنگ‌ها بیشتر در این ست‌ها استفاده شود.

فواید و مضرات ست‌های لباس در صنعت مد

نحوه ست کردن لباس زنانه

به‌طورکلی ست‌های لباس تابع دو اصل مهم هستند که شامل رعایت اصول هندسی صحیح و رعایت ترکیب رنگ‌ها با استفاده از جداول ست رنگ که این دو مسئله به ایجاد ترکیب جذاب و چشم‌گیر از تمام جوانب در طراحی لباس شیک کمک شایانی خواهد نمود.

نحوه ست کردن لباس زنانه

ست‌های لباس بر اساس رنگ

به‌طور کلی ست‌های لباس بر اساس رنگ بیشتر تابع سلیقه و علاقه افراد می‌باشد. اما در اصل این نوع ترکیب‌های ست، توجه و دقت زیادی از طرف طراحان حرفه‌ای به اندام، رنگ پوست و استایل هر فرد می‌شود. که دانستن آن‌ها به شما بانوان عزیز برای دست‌یابی به  ست لباس جذاب کمک خواهد نمود.

1- جدول ست رنگ لباس زنانه

ازجمله اصول بسیار مهم و اساسی در طراحی لباس استفاده از ترکیب دقیق رنگ‌ها می‌باشد که در جدولی به این منظور تهیه می‌شود این رنگ‌ها شامل ترکیب رنگ‌های مکمل، ترکیب رنگ‌ های متضاد می‌باشد که طیف زیبایی را به طراحی لباس می‌بخشد.

بیشتر بخوانید:  با کفش اسپرت چه مانتویی بپوشیم؟

2- نحوه ست نمودن لباس بر اساس طیف‌های مختلف رنگ

در ترکیب رنگ باید دقت نمایید که تعدادی از رنگ‌ها به‌عنوان رنگ‌های اصلی هستند مانند رنگ قرمز، آبی، زرد و تعدادی از رنگ‌ها به‌صورت متضاد، تعداد دیگر به‌صورت مکمل و تعدادی در حیطه رنگ‌های خنثی طبقه‌بندی می‌شوند. در طبقه‌بندی دیگر رنگ‌ها را بر اساس تناژ گرم و سرد تفکیک می‌کنند که رعایت تمامی موارد بر اساس الگوی صحیح طراحان هماهنگی زیبایی را در لباس ایجاد می‌کند که بانام ست‌های رنگ آن‌ها را می‌شناسیم.

ست لباس بر اساس اصول طراحی

به‌طور کلی این نوع ست‌ها بر اساس فرم بدن و رنگ صورت، کوتاهی و بلندی افراد، ست انواع لباس رسمی و غیررسمی، ترکیب رنگ و جنس‌های مختلف پارچه، لباس‌های مختلف بر اساس فصل طراحی می‌شوند.

ست لباس بر اساس اصول طراحی

1- ست انواع لباس زنانه با یکدیگر

یکی از مهم‌ترین مسائل در نظر بانوان عزیز ست انواع لباس زنان به یکدیگر می‌باشد. بر این اساس سعی نمایید از استفاده از رنگ‌های مکمل در کنار هم خودداری نموده و سعی کنید از رنگ‌های متضاد و رنگ‌های مشابه برای جذابیت بیشتر لباس‌های خود در کنار هم استفاده نمایید. از طرف دیگر سعی کنید از رنگ‌های اصلی بیشتر در ترکیب لباس‌های خود استفاده کنید چراکه این‌گونه رنگ‌ها به‌راحتی با رنگ‌های مکمل و خنثی ست می‌شوند.

2- انواع ست لباس‌های بلوز و شلوار

 بلوز زنانه با شلوار ازجمله ست‌های محبوب و متداول هستند که بسیاری از خانم‌ها تمایل به استفاده از آنها را دارند. این در صورتی است که برای هر نوع شلوار، بلوز خاصی باید مدنظر باشد به‌ عنوان مثال برای شلوار جین از تاپ‌های نیم تنه با طراحی‌های متفاوت می‌توان استفاده نمود.  همچنین در کنار این ست می‌توان از انواع صندل‌های دخترانه استفاده کرد. این در صورتی است که برای شلوارهای کلاسیک باید از تاپ‌های سفید و نقره‌ای و کیف‌های کوچک در مهمانی‌های شبانه استفاده کرد.

همچنین برای بانوانی که دارای قدبلندی هستند باید از شلوارهایی که دم پای آنها گشاد استفاده کنند تا قد آنها را متعادل کند اما توجه داشته باشید که از این شلوارها به‌هیچ‌عنوان افراد کوتاه‌قد نباید استفاده کنند چراکه باعث کوتاه‌تر به نظر آمدن آنها می‌شود. همچنین برای شلوارهای طرح دار می‌توانید از تاب‌های ساده حاوی کمری با رنگ‌های خنثی همچون سفید استفاده نمایید در کنار این نوع صحت می‌توانید از کفش‌های پاشنه‌بلند و جواهرات طلایی‌رنگ استفاده کنید.

3- ست لباس‌های مهمانی‌های رسمی و غیررسمی 

لباس‌های مناسب خانم‌ها برای مهمانی‌های خانوادگی ست‌های بلوز و شلوار و شلوار جین و تاب و لباس‌های سرهمی می‌باشد. اما در مهمانی‌های رسمی و غیر خانوادگی می‌توانید از لباس‌های مجلسی و ست‌های دو تکه زیبا به همراه  جواهرات شیک و ساده استفاده نمایید.

ست لباس‌های مهمانی‌های رسمی و غیررسمی 

4- ست لباس‌های فصل‌های سال

در این نوع ست طراح بر اساس الهام از فصل‌های مختلف طبیعت شروع به طراحی انواع ست می‌نماید. مثلاً از رنگ‌های گرم مانند: سرخ، خردلی، نارنجی برای طراحی لباس‌های پاییزه همراه با نیم پوت و چکمه استفاده می شود. برای طراحی لباس‌های زمستانه از رنگ‌های جاذب گرما مانند رنگ‌های تیره استفاده می‌کنند. همچنین برای فصول بهار و تابستان از رنگ‌های روشن و پارچه‌های نخی استفاده می‌شود.

5- ست‌های لباس خارج از منزل

بدون شک برای بانوان ست‌های لباس بیرونی از اهمیت بسیار فراوانی نسبت به صدای خانگی برخوردار است. در یک نگاه کلی به‌منظور دستیابی به ست‌های جذاب برای خارج از منزل باید به هماهنگی قسمت‌های مختلف مثل روسری، کفش، مانتو، کیف دقت نمایید. برای دستیابی به ست‌های جذاب خانگی  می‌توانید از  ترکیب تاب و شلوارک و یا تاب و شلوار و لباس‌های نخی خنک و راحتی استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید:  چگونه اکسسوری را با لباس ست کنیم؟ + قوانین آن

6- ست لباس زنانه بر اساس انواع پارچه

پارچه‌ها در تهیه لباس‌های زنانه هرکدام از مواد خاصی برخوردارند به‌منظور خاصی استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال از پارچه‌های براق برای لباس‌های مجلسی، از پارچه‌های جین و کتان برای لباس‌های بیرونی و همچنین از پارچه‌های نخی برای لباس‌های تابستانه استفاده می‌شود. دقت کنید که هر پارچه‌ای در صنعت مد به‌منظور خاص و برای تهیه ست خاص مورداستفاده قرار می‌گیرد.

ست لباس زنانه بر اساس انواع پارچه

7- ست لباس مطابق با فرم صورت و رنگ پوست

به‌طورکلی رنگ پوست بانوان از طیف مختلفی از برنز، سبزه، گندمی، خنثی تا سفید برخوردار است. اگر از آن دسته از خانم‌هایی هستید که پوست برنزی دارید بهتر است از رنگ‌های طبیعی و روشن که از تناژ گرمی برخوردار است استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های سرد برای شما عزیزان باعث تیره به نظر رسیدن پوستتان می‌شود. اگر پوست شما عزیزان م ما بین گندمی تا متمایل به سفید است از رنگ‌های ملایم استفاده کنید. و اگر از پوست سفید و خنثی برخوردار هستید سعی کنید از پوشیدن رنگ‌های بسیار روشن اجتناب کنید. چراکه زیبایی پوست شما نشان داده نمی‌شود.

8- ست لباس برای بانوان با اضافه‌وزن

اگر ازجمله خانم‌هایی هستید که از اضافی وزن رنج می‌برید سعی کنید از لباس‌های استفاده کنید که فیت تن شما دوخته‌شده است. استفاده از لباس‌های بسیار گشاد  باعث چاق‌تر به نظر رسیدن شما می‌شود. همچنین استفاده از لباس‌های بسیار تنگ باعث نمایان شدن قسمت‌های اضافی وزن شده که تناسب تن و زیبایی را در بدن شما ایجاد نمی‌کند. همچنین از پوشیدن لباس‌هایی که گل‌های درشت یا خطوط شطرنجی بسیار درشت دارند اجتناب کنید چراکه باعث چاق‌تر به نظر رسیدن شما می‌شود. این در صورتی است که لباس‌هایی با طرح‌های ریز و شطرنجی‌های ریز بدن شمارا لاغرتر نشان داده و تناسب‌اندام بیشتری را در شما ایجاد می‌کند.

ست لباس برای بانوان با اضافه‌وزن

9- ست لباس مطابق بافرم بدن هر شخص

در این نوع طراحی  که یکی از دقیق‌ترین طراحی‌های ست و مد می‌باشد. طراحی به تمام نقاط قوت بدن هر فرد توجه نموده و بر اساس انحنا و زیبایی بدن هر فرد به طراحی می‌پردازد که این مسئله باعث به وجود آمدن ست لباس آراسته متناسب با زیبایی‌های بدن هر فرد می‌شود.

10- ست لباس افراد لاغراندام

در این نوع طراحی ست برای خانم‌هایی که از بدن لاغری برخوردارند به این صورت است که از رنگ‌های شاد، لباس‌های گشادهای گل‌دار و شلوارهای دم پا گشاد به‌منظور اینکه بدن آنها را جذاب‌تر و تناسب وزن آنها را بهتر نشان داده شود، استفاده می‌شود. درواقع در این نوع طراحی سعی بر آن است که وزن متعادلی را در فرد ایجاد نماید و از لاغر به نظر رسیدن افراطی شخص جلوگیری نماید.

ست لباس افراد لاغراندام

سخن پایانی

در پایان باید خاطر نشان شد که؛ ست‌های طراحی‌شده توسط طراحان مطرح مد به دلیل گذراندن صافی‌های لازم ازجمله بهترین الگوها برای دستیابی سریع شما بانوان عزیز به یک ست خاص لباس به‌منظور راحتی شما عزیزان می‌باشد. درواقع ست‌های لباس زنانه پک‌های آماده‌ای هستند که باعث ایجاد بهترین استایل ممکن در شما عزیزان می‌شوند. درنهایت از اینکه همواره با نگاه پرمهر خود مطالب ما را همراهی می‌کنید از شما عزیزان سپاسگزاریم.