امروزه خوشبو بودن یکی از مسائل مهم در نظر همه افراد به‌حساب می‌رود و عطر ها بیش از گذشته حضور پررنگ را در این عرصه پیدا نمودند. بانوان یکی از اقشار بسیار پرطرفدار آن می‌باشند. لذا آشنایی با انواع رایحه عطر زنانه به بانوان عزیز در انتخاب بهترین نوع آن متناسب با سلیقه‌ی آن‌ها، کمک شایانی خواهد نمود. برای اینکه بهترین ادکلن مناسب خود را انتخاب کنید، تا انتهای مقاله با ست و مد همراه باشید.

چرا شناخت انواع رایحه عطر برای بانوان ضروری است؟

به‌طورکلی عطر امروزه یکی از هدایای لوکس حساب می‌رود که نقش پررنگی را در خوشبو نمودن فرد و همچنین ایجاد احساس فرح ‌بخش و شادابی در فرد دارد. این در صورتی است که بانوان به دلیل برخورداری از روحیه لطیف، نیازمند ادکلن هایی متناسب با روحیه خود می‌باشند. بنابراین آشنایی با انواع رایحه ادکلن زنانه در انتخاب عطر متناسب با سلیقه شما، کمک شایانی خواهد نمود. در ادامه دو دلیل مهم برای اینکه انواع رایحه ها را بشناسید، را بیان نموده ایم.

1- برای تشخیص عطر زنانه از مردانه

به‌طورکلی امروزه عطر های زنانه بر اساس الگوی روانشناسی متناسب باروحیه و احساسات لطیف زنان ساخته می‌شود، تا علاوه بر ایجاد رایحه‌ای دل‌نشین، در بدن فرد حس آرامش‌بخش را  ایجاد نماید. ادکلن های زنانه بوی ملایم تری و شیرین تری نسبت به مردانه دارند. اگر با انواع بوی آن آشنا نباشید، نمیتوانید آن ها را از یکدیگر تفکیک کنید.

2- به خاطر تفاوت در شیوه ساخت عطر و ادکلن زنانه

به‌طورکلی ساخت عطر های زنانه نه تنها از حساسیت و سختی بیشتری نسبت به ساخت ادکلن های مردانه برخوردار است. بلکه پیدا نمودن گیاهان و ایجاد ترکیبات و فرمولاسیون خوشبو با تناژ ملایم متناسب با روحیه انواع بانوان امری بسیار دشوار می‌باشد.

شناخت انواع رایحه های عطر و ادکلن زنانه

ادکلن های زنانه به دو دسته تقسیم می شود: 1- عطر هایی با تناژ گرم و شیرین 2-  عطر هایی با تناژ سرد و خنک . در ادامه به طور کامل انواع آنها را نام میبریم.

1- رایحه بالزامیک  | Balsamic fragrance

اگر ازجمله بانوان علاقه‌مند به انواع عطر های زنانه با تناژ گرم و نافذ هستید؛ رایحه بالزامیک را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم. در ترکیب این نوع ادکلن از بوی وانیل، روغن آفتاب‌گردان و دانه تونکا استفاده‌شده است.

بیشتر بخوانید:  منافذ باز پوست را چگونه درمان کنیم؟

2- رایحه چوب  | wooded fragrance

ازجمله عطر های قدیمی که از طرفداران بسیار زیادی در میان بانوان برخوردار است. این ادکلن از رایحه‌ ی بسیار شیرین، گرم و ملایم و یادآور طبیعت،برخوردار است. معروف‌ ترین نوع آن؛ عطر رایحه چوب صندل می‌باشد. در ساخت این ادکلن ها از خزه، چوب کاج و نعنا هندی استفاده می‌شود.

3- رایحه ادویه  | Species fragrance

ازجمله عطر های تند با رایحه بسیار نافذ که برای خانم‌های جسوری که علاقه‌مند به بو های تند می‌باشند، بسیار مناسب است. در ساخت این مدل از گیاهانی مانند فلفل، دارچین، میخک و رایحه جوز و دارچین استفاده می‌شود.

4- رایحه میوه  | Fruity fragrance

ادکلن هایی با رایحه‌های میوه‌ های طبیعی مانند هلو، تمشک، گلابی به دلیل برخورداری از رایحه‌ی طبیعت، احساس آرامش و شادابی را در فرد ایجاد می‌کنند. اگر به بو های طبیعی علاقه مندید، میتوانید این مدل را انتخاب نمایید.

5-رایحه طبیعت  | Green fragrance

اگر ازجمله بانوان علاقه‌مند به رایحه‌های سرد و خنک می‌باشید این مدل را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم. رایحه طبیعت برگرفته از بوی درختان و چمن و سنگ‌های طبیعی با عطری خنک و ملایم می‌باشد.

6- رایحه گل  | Floral fragrance

ازجمله عطر های شیرین و مطبوع برگرفته از رایحه انواع گل‌های طبیعی می باشد.گل های مانند:گل رز، یاس بنفش یا کبود است، که به دلیل ایجاد بو های ملایم و طبیعی بسیار در نظر بانوان محبوب می‌باشد.

رایحه معطر  | Aromatic fragrance

اگر خاص پسند هستید، این ادکلن را به شما پیشنهاد می دهیم. در ترکیب آن از آنیس، اسطوخدوس و برگ لیمو استفاده شده است، که باعث ایجاد رایحه گرم و نافذ می شود.

7- رایحه مرکبات  | Citrus fragrance

ازجمله رایحه های بسیار محبوب در جهان می باشد. در آن از مرکباتی همچون لیمو، پرتقال و… استفاده می شود. بوی ملایم، شیرین و طبیعی دارند. این ادکلن از محبوبیت بسیار فراوانی در نظر بانوان برخوردار است.

بیشتر بخوانید:  منافذ باز پوست را چگونه درمان کنیم؟

هر رایحه از عطر برای چه فصل و مکانی مناسب است؟

به‌طورکلی ادکلن هایی با تناژ گرم و شیرین با ایجاد حس گرما، برای فصول سرد سال بسیار مناسب می‌باشند. از طرف دیگر عطر های سرد و خنک با ایجاد حس خنکی، برای فصول گرم سال استفاده می‌شود. این تضاد علاوه بر ایجاد جذابیت در فرد حس بسیار عالی را در نظر دیگران ایجاد می‌کند. همچنین از ادکلن هایی با رایحه چوب و ادویه در مناسبت‌های رسمی و مهمانی‌های مهم استفاده می‌شود. علاوه بر آن از ادکلن های با تناژ تند در محیط‌ های اداری به ‌منظور برجسته به نظر رسیدن شخص استفاده می‌شود.

تشخیص رایحه عطر ها بر اساس رنگ شیشه

برخی از عطر و ادکلن ها شیشه های رنگی دارند که هر یک از آن ها، معنی خاصی دارند. در ادامه به معرفی هر یک می پردازیم.

  • شیشه‌های صورتی: در تهیه آن­ها از رایحه انواع گل‌ها استفاده شده است.
  • شیشه‌های مشکی و تیره: در تهیه آن­ها از رایحه تند، مانند فلفل به کار رفته است.
  • شیشه‌های آبی: در این نوع ادکلن، که در تهیه آن­ها از رایحه خنک و سرد استفاده می شود و انواع منابع موجود در طبیعت در آن استفاده شده است.
  • شیشه‌های کاراملی: انواع عطر هایی که در تهیه آن­ها از رایحه شیرین مانند انواع میوه­ ها استفاده می شود.

سخن آخر

در پایان این نکته را باید خاطرنشان کرد،که در هنگام انتخاب ادکلن؛ به موقعیت مکانی، ماندگاری آن، ذائقه و سلیقه خود دقت نمایید. توجه کنید که ادکلن ­های زنانه در رایحه های مختلف، مناسب با مصارف مختلف ساخته شده ­اند. اطلاع از انواع رایحه ها، می­تواند به شما بانوان عزیز در ارائه الگوی صحیح، به منظور استفاده اصولی از انواع عطر کمک شایانی را نماید. بر همین اساس در این مقاله سعی نمودیم که شما را با رایحه های مختلف عطر و ادکلن زنانه آشنا کنیم. درنهایت از این‌ که مطالب ما را با نگاه پرمهر خود همراهی می‌کنید کمال تشکر را داریم.