امروزه ست کیف و کفش به‌منظور هماهنگی بیشتر با استایل، اهمیت بسیار زیادی در بین بانوان پیدا کرده است. این نوع ترکیب یکی از پرطرفدارترین ست لباس زنانه می باشد. از این ‌رو اطلاع از نحوه ست کردن کیف و کفش زنانه کمک شایانی را در جهت ایده یابی و دستیابی به الگوهای ترکیبی، خواهد نمود. بر همین اساس در این مقاله قصد داریم به ارائه شیوه درست ترکیب کیف و کفش به‌ منظور ارائه اطلاعات صحیح به شما بانوان عزیز بپردازیم و به طور کامل شما را برای داشت یک ترکیب شیک راهنمایی کنیم.

چرا بانوان به ست کیف و کفش خود اهمیت میدهند؟

به‌طور کلی بانوان یکی از حساس‌ترین اقشار جامعه نسبت به هماهنگ بودن استایل به‌حساب می‌روند ازآنجایی‌که امروزه ست کیف و کفش یکی از مهارت‌های طراحی مد برای دستیابی به استایل جذاب به‌حساب می‌رود، اطلاع از الگوی صحیح آن، به شما بانوان عزیز در دستیابی به الگوی مناسب کمک شایانی خواهد نمود.

چه زمانی کیف و کفش خود را ست کنیم؟

بهترین مکان و زمانی که مناسب است تا کیف و کفش خود را ست کنید شامل موارد زیر می شود:

  • اگر میخواهید به یک مراسم مهم بروید مانند عروسی یا تولد یا هر محلی که حاکی از یک رویداد مجلسی و خوشایند است، از ست استفاده کنید.
  • اگر به دنبال عکس های جذاب هستید، این ترکیب بسیار به چشم خواهد آمد. پس چه بسا بهتر است که از یک ست استفاده کنید.
  • اگر به یک قرار مهم میخواهید بروید و برایتان مهم است که در نگاه اول استایلتان جذاب به چشم بیاید، پس از این ترکیب غافل نشوید.

نکات مهم در طریقه ست کردن کیف و کفش

به‌طور کلی طریقه ترکیب کیف و کفش نیز همانند ست‌های دیگر از قاعده و اصول حرفه‌ای پیروی می‌کند، که رعایت آن‌ها به‌منظور دستیابی به ترکیب صحیح امری ضروری به‌حساب می‌رود. در ادامه به نکات مهم در ست کیف و کفش میپردازیم.

1- توجه به شباهت ست کیف و کفش

مهم‌ترین اصل در این نوع ترکیب، هماهنگی رنگ‌ها یا استفاده از تضادهای جذاب در کنار هم می‌باشد. در طراحی این سبک، حتماً نیازی به یک طرح بودن کیف و کفش نمی‌باشد؛ بلکه اصلی‌ترین نکته ایجاد ترکیب‌های جذاب کنار هم می‌باشد. به‌ عنوان‌ مثال کفش زنانه آبی را می‌توانید با کیف‌های تناژ آبی مانند سرمه‌ای و نیلی و… ترکیب نمایید یا کیف چرم حیوانات را با کفش‌هایی در رنگ مشابه چرم ترکیب نمایید.

بیشتر بخوانید:  چگونه اکسسوری را با لباس ست کنیم؟ + قوانین آن

2- توجه به جنس ست کیف و کفش

به‌طورکلی به‌منظور حرفه‌ای تر شدن استایل می‌توانید از یک جنس بودن کیف و کفش استفاده نمایید، این کار جذابیت استایل شما را چندین برابر خواهد نمود. به‌عنوان مثال کیف و کفش مخمل در کنار هم ست بسیار جذابی را ایجاد می‌نماید که از محبوبیت خاصی در نظر بانوان برخوردار است.

3- توجه به ظرافت ست کیف و کفش

توجه به تضاد در این نوع ترکیب ‌ها جذابیت استایل را دوچندان می‌نماید. به‌عنوان مثال استفاده از کیف‌های بزرگ در کنار کفش‌های ظریف یا استفاده از کیف‌های کوچک در کنار کفش‌هایی با جلوه بیشتر باعث جذابیت و ایجاد نقاط برجسته بیشتر در استایل شما بانوان عزیز خواهد شد.

4- توجه به استایل زمستانه متناسب با فصل­های سرد سال

در زمستان بیشتر بانوان از کفش‌های نیم بوت در طرح‌های اسپرت و بلند استفاده می‌نمایند. عنصر اصلی در جذابیت این ترکیب، انتخاب کیف‌های مناسب می‌باشد. به‌ عنوان ‌مثال از کیف‌های بلند در کنار نیم بوت های کوتاه و بلند ،برای رسمی به نظر رسیدن استایل استفاده می شود. همچنین از کیف‌های کوچک کمری در کنار نیم بوت های اسپرت به ‌منظور ایجاد تیپ‌های اسپرت، غیررسمی و کژوال استفاده میشود.

5- توجه به استایل های رسمی

به‌طورکلی استفاده از کیف‌های چرم در کنار کفش‌هایی با زیره ی تخت به رنگ مشکی یکی از شیک‌ترین استایل ها در مهمانی‌های رسمی به‌حساب می‌رود. اگر در کیف چرم شما رگه‌های طلایی به‌کار رفته است، می‌توانید آن را با کفش‌های پاشنه ‌بلندکه قسمت زیری آن‌ها به رنگ طلایی است، ست نمایید. علاوه بر آن اگر به دنبال استایل های اسپرت هستید، می‌توانید از کیف‌های دوشی چرم با کفش‌های طرح چرم استفاده نمایید.

6- توجه به استایل های روزمره

در این نوع ترکیب‌، بیشتر از کفش‌های کتانی و کوله‌پشتی یا از کفش‌های تخت استفاده می‌شود. که از محبوبیت فراوانی در نظر نوجوانان و بانوان جوان و همچنین دانشجویان در زندگی روزمره برخوردار است.

7- موقعیت ‌شناس بودن در نحوه ست

در هنگام ست کیف و کفش حتماً به موقعیت مورد استفاده دقت نمایید. به‌عنوان مثال از کفش‌های کتانی و کوله‌پشتی در زندگی روزمره و از کفش‌های پاشنه‌بلند و کیف‌های کوچک در مهمانی‌های رسمی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید:  با کفش اسپرت چه مانتویی بپوشیم؟

8- توجه به الگوهای طرح دار

امروزه استفاده از الگوهای طرح دار از محبوبیت بسیار زیادی در میان بانوان برخوردار است. در این نوع ست ها، معمولاً از تضادهای جذاب یا طرح‌هایی با نقش ریز و درشت به‌ منظور ایجاد زیبایی در استایل بهره گرفته می‌شود.

9- توجه به رنگ در طراحی ست

دقت در انتخاب رنگ‌ها و متناسب بودن آنها از نظر مکمل بودن، تضادهای زیبای رنگی، توجه به تناژ رنگ، استفاده از رنگ‌های طیفی ازجمله موارد مهم در طراحی یک ست جذاب در کیف و کفش به‌حساب می‌رود.

10- ست‌های کیف و کفش آماده

امروز تعدادی از طراحان به ارائه کیف و کفش‌های ست در طراحی و رنگ‌های مختلف می‌پردازد. بر همین اساس شما بانوان عزیز می‌توانید این کیف وکفش‌ها را به‌ راحتی با لباس بارنگ خنثی مانند مشکی یا در تناژ خود استفاده نمایید. این ست‌ها یکی از جذاب‌ترین ست‌ها  به‌منظور هدیه دادن در مناسبت‌های مختلف به بانوان عزیز می‌باشد.

11- ست کوله پشتی با کفش

این نوع ست‌ها بیشتر در میان نوجوانان، بانوان جوان و همچنین دانشجویان از محبوبیت فراوانی برخوردار است. شما عزیزان می‌توانید به‌جای کیف زنانه از کوله‌پشتی در کنار کفش‌ های کتانی همراه با رنگ‌های جذاب استفاده نمایید.

سخن آخر

در پایان باید گفت امروزه ست کیف و کفش همانند ست‌های دیگر در حرفه طراحی از اصول مشخص و علمی برخوردار می‌باشد. توجه به آن امری ضروری است که باعث ایجاد یک استایل جذاب و شیک میشود. بر همین اساس کسب اطلاع از طریقه ترکیب کردن این دو محصول باهم، بسیار مهم است. از این‌رو در این مقاله سعی نمودیم تا با بیان روش های ست کردن کیف و کفش، شما عزیزان را در این زمینه راهنمایی نماییم. همچنین برای مشاهده انواع لباس و کیف و کفش و پوشاک زنانه می توانید از فروشگاه اینترنتی لباس زنانه ست و مد دیدن نمایید. در پایان از اینکه با نگاه زیبای خود مطالب ما را دنبال می‌کنید کمال تشکر راداریم.