از دیرباز تاکنون استفاده از انواع اکسسوری در ست لباس زنانه از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. در واقع این تزئینات علاوه بر ایجاد زیبایی بیشتر کاربردهای مختلفی نیز دارند. می‌توان گفت مهارت در ست اکسسوری ها با لباس می‌تواند کمک مؤثری در ایجاد هماهنگی و زیبایی بیشتر و از بین بردن یکنواختی استایل شما عزیزان باشد. بر همین اساس در این مقاله ست و مد قصد دارد سوال شما را که؛ چگونه اکسسوری را با لباس زنانه ست کنیم، به صورت کامل پاسخ بدهیم.

همه چیز درباره ی اکسسوری

به کلیه وسایلی که به ایجاد جزییات و زیبایی بیشتر در لباس شما کمک می‌کند اکسسوری می‌گویند که شامل بند عینک، عینک، بدلیجات، جواهرات، دستبند، زیورآلات زنانه و … می‌باشد.

1-چرا از اکسسوری استفاده کنیم؟

به‌طورکلی تزئینات علاوه بر کمک به ایجاد زیبایی بیشتر و جذاب نمودن لباس کابردهای مختلف و مفیدی نیز دارند به‌عنوان مثال ساعت برای زمان، عینک برای محافظت چشم‌ها، کیف‌های دستی برای حمل وسایل شخصی و …  همچنین علاوه بر مفید بودن اکسسوری ها باعث ایجاد زیبایی بصری استایل شمارا شده و استایل شما عزیزان را از یکنواختی و کسالت خارج می‌کند.

2-آیا استفاده از اکسسوری برای بانوان لازم است؟

بدون شک بانوان از اقشار حساس در نوع پوشش و همچنین از وسواس و دقت زیادی در جزییات لباس برخوردار می‌باشند. بنابراین ست تزئینات با لباس از اهمیت دوچندان نسبت به سایر افراد در نظرشان برخوردار است. از این‌ رو اطلاع از انواع ست‌های صحیح اکسسوری با لباس به شما بانوان عزیز در جهت  دستیابی به ایده و الگوهای صحیح ست به‌منظور ایجاد جذابیت در استایل شما کمک خواهد نمود.

3-چند نوع اکسسوری داریم؟

به‌طورکلی تزئینات زنانه در دو نوع کلاسیک که همیشگی هستند و در تمام زمان‌ها از زیبایی و جذابیت برخوردار هستند و به‌ راحتی با انواع لباس ست می‌شود و دسته دیگر اکسسوری های روزمره که مطابق مد روز بوده و تنها با معدود لباس‌ها می‌توان آنها را ست نمود تقسیم می‌شوند.

توجه به چه نکاتی در ست اکسسوری با لباس ضروری می ‌باشد؟

ترکیب صحیح رنگ ها و دقت در سایز و اندازه اکسسوری از موارد مهم و ضروری می باشد.در هنگام ست کردن باید به آنها توجه ویژه ای داشته باشید تا بتوانید بهترین ست را تهیه کنید.

ترکیب صحیح رنگ‌ها

ترکیب رنگ‌ها در ست نمودن اکسسوری با لباس از جمله مهارت‌هایی می‌باشد که اطلاع از آن برای دستیابی به ست صحیح و جذاب برای شما بانوان عزیز ضروری می‌باشد. به‌طوری کلی در ترکیب رنگ‌ها از طیف‌های مختلف یک تناژ رنگ استفاده می‌شود.

به‌عنوان‌مثال لباس براق با اکسسوری براق، لباس‌های  مات با اکسسوری مات و …  علاوه بر موارد گفته ‌شده در این نوع ست‌ها از ترکیب رنگ‌های مکمل نیز استفاده می‌شود. همچنین تزئیناتی که حاوی رنگی روشن‌تر یا تیره‌تر نسبت به لباس هستند برای ایجاد جلوه بیشتر در لباس استفاده‌شده و علاوه بر آن در کنار لباس‌های با طراحی ساده، از  تزئینات با طرح‌های شلوغ یا برعکس استفاده می‌شود. لازم به ذکر است استفاده از مدل های جیغ در کنار لباس‌های خنثی یا برعکس در ست‌ های خود خودداری نمایید.

بیشتر بخوانید:  با کفش اسپرت چه مانتویی بپوشیم؟

دقت در سایز و اندازه اکسسوری ها

به‌طورکلی در استایل بانوان اندازه اکسسوری ها نقش تعیین‌کننده را در ظاهر نهایی ایفا می‌کنند. به‌عنوان‌مثال حتماً باید اندازه بزرگ و طرح‌های شلوغ با لباسی که طراحی ساده در یک رنگ دارد ست شود در غیر این صورت این نوع اکسسوری ها باعث ایجاد ظاهری مضحک در شما عزیزان خواهد شد. همچنین تزئینات با اندازه کوچک که از ظرافت‌های خاصی برخوردار است برای لباس‌هایی با طراحی شلوغ مناسب می‌باشند.

نحوه ست اکسسوری با انواع لباس و تزئینات زنانه

مهارت ست نمودن تزئینات با لباس، زیبایی لباس شما بانوان عزیز را دو چندان خواهد نمود بر این اساس در ادامه به آموزش ست نمودن اکسسوری های مهم با انواع لباس می‌پردازیم.

ست لباس گلدار و جواهر ساده

هیچ‌وقت از دو طرح شلوغ در کنار هم استفاده نکنید. استفاده از طرح‌های ساده در کنار طرح‌های شروع زیبایی و جلوه استایل را دو برابر می‌کند. این در صورتی است که اگر دو طرح ساده یا دو طرح شلوغ همزمان باهم استفاده شود علاوه برافت کیفیت از جذابیت استایل  شما در نظر دیگران به‌شدت می‌کاهد.

ست لباس یقه ‌باز با گردنبند بلند

هنگام استفاده از لباس‌هایی که یقه‌های بسیار بازی دارند از گردنبندهای بلند استفاده نمایید. زیرا استفاده از گردنبندهای کوتاه در این نوع یقه‌ها ممکن است گردنبند به زیر یقه رفته و جلوه خاصی نداشته باشد. برعکس برای یقه‌های بسته می‌توانید از اکسسوری های ریز و جواهرات ظریف استفاده نمایید.

ست لباس مشکی با اکسسوری قرمز

در کنار لباس‌های مجلسی مشکی می‌توانید از رنگ‌های جیغ ای مانند قرمز برای مانند کفش، کیف،  جواهرات استفاده نمایید. این ترکیب علاوه بر جلوه بیشتر لباس شما بر جذابیت استایل شما نیز خواهد افزود.

ست لباس‌های رنگی با اکسسوری رنگی

اگر از لباس‌های رنگی استفاده می‌کنید از جواهراتی با رنگ‌های مکمل یا متضاد تکمیل‌کننده که به‌صورت طیفی تیره و روشن هستند برای لباس خود استفاده کنید. برای مثال اگر لباستان رنگ روشن دارد از جواهراتی مکمل بارنگ تیره استفاده کنید تا زیبایی استایل شمارا چندین برابر افزایش دهد.

ترکیب چندرنگ در لباس ست با اکسسوری

به‌طورکلی در انواع استایل های مد و فشن از ترکیب دو رنگ تا سه رنگ بیشتر استفاده نمی‌شود. زیرا خارج شدن از این تعادل جذابیت استایل شمارا به‌شدت کاهش می‌دهد. بنابراین برای ترکیب چندرنگ می‌توانید از رنگ‌های مکمل طیفی در کنار هم استفاده کنید.

ست اکسسوری عینک و لباس

در هنگام خرید عینک حتماً از عینک‌های طبی و استاندارد برای چشمان خود استفاده کنید تا علاوه بر حفاظت از چشمانتان به استایل شما نیز جذابیت ببخشد. رنگ‌های عینک‌های دودی و بژ ازجمله عینک‌هایی هستند که با بسیاری از لباس‌ها ست می‌شود.

ست اکسسوری روسری کوتاه و لباس

امروز استایل روسری‌های کوتاه به همراه دستکش‌های ست در کنار لباس جذابیت لباس‌های شمارا به میزان بسیار زیادی در نظر دیگران افزایش می‌دهد

بیشتر بخوانید:  نحوه ست کردن لباس زنانه

ست اکسسوری ساعت و لباس

ساعت‌های امروزی به دلیل تنوع در نوع متریال به‌کاررفته و همچنین برخورداری از رنگ‌های متنوع اکسسوری بسیار مناسبی برای ست کردن بالباس می‌باشد که به‌راحتی با هر نوع لباسی ست می‌شوند.

ست اکسسوری پا بند با لباس

در فصول گرم استفاده از لباس‌ها شیری و کرمی رنگ با شلوارهای پاچه کوتاه و همچنین استفاده از جواهرات ای مانند پابندهای زیبای نگین‌دار در کنار استایلتان جذابیت شما بانوان عزیز را به میزان قابل‌قبول افزایش می‌دهد.

ست اکسسوری گیره‌های مو و لباس

گیره‌های مو امروزه به دلیل تنوع بسیار بالا در رنگ و طراحی ایده بسیار جذاب و جالبی هستند تا با لباس‌های شما در طیف‌های رنگی موردنظر ست شوند.

ست اکسسوری با لباس مجلسی

اگر لباس‌های مجلسی دارای تزیینات و سنگ دوزی در قسمت یقه باشند نیازی به اکسسوری نیست چراکه لباس از جلوه کافی برخوردار است. اما  لباس‌های مجلسی بدون تزیینات باشد مانند کت‌وشلوار  می‌توانید از زیورآلات ظریف با نقوش ریز در کنار این‌گونه لباس‌ها استفاده کنید.

ست اکسسوری با لباس غیررسمی

در این نوع لباس‌ها بیشتر از جواهرات نیم ست و ساده در کنار لباس‌ها استفاده می‌شود. سعی کنید از جواهرات پر زرق و برق در این‌گونه لباس استفاده نکنید چراکه جذابیت بصری چندانی نخواهد داشت.

ست اکسسوری با لباس بارنگ خنثی

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های لباس‌های خنثی که عمدتاً از رنگ‌های سیاه یا سفید برخوردار هستند این است که شما می‌توانید به‌راحتی این لباس‌ها را با هرگونه زیورآلات و اکسسوری کلاسیک و روزمره ست کنید.

ست اکسسوری با لباس‌های رنگی

در این‌گونه ست لباس به مسائلی همچون استفاده از اکسسوری هایی با رنگ‌های مکمل، رنگ‌های متضاد، رنگ‌های تیره و روشن در کنار لباس خود دقت فرمایید.

ست اکسسوری با لباس طرح دار و بدون طرح

همیشه برای ست اکسسوری با لباس از روند تضاد استفاده نمایید. به‌عنوان مثال لباس‌های طرح دار خود از جلوه بصری کافی برخوردار هستند. بنابراین نیازی به جواهرات و اکسسوری با طرح و نقش زیاد در کنار این نوع لباس‌ها ندارید بلکه باید از جواهراتی با نقش‌های ساده استفاده نمایید و برعکس برای لباس‌های ساده به دلیل جذاب نبودن می‌توان از تزئینات جذاب و پرنقش و نگار استفاده نمود.

سخن پایانی

به‌عنوان کلام پایانی باید گفت اکسسوری ها وسایل کوچک، کاربردی و جذابی هستند که جذابیت استایل شما بانوان عزیز را در نظر دیگران چندین برابر نموده و استایل شما را از یکنواختی و کسالت خارج می‌نمایند. به‌عبارت‌دیگر

اطلاع از نحوه ست نمودن اکسسوری با لباس به شما عزیزان در ارائه الگو و برخورداری از استایل شیک کمک خواهد نمود. بر این اساس در این مقاله سعی شد تا به شرح مختصری در رابطه با ست انواع آن با لباس جهت آگاهی شما عزیزان پرداخته شود. در پایان از اینکه با نگاه پرمهر خود مطالب ما را دنبال می‌کنید کمال تشکر راداریم.