مهم‌ترین اصل در لباس پوشیدن بانوان، نحوه صحیح ست لباس زنانه برای دستیابی به استایل جذاب می‌باشد. این واقعیت غیر قابل‌ انکار است که یکی از مهمترین دغدغه بانوان، اصول ست کردن شال و روسری با مانتو می‌باشد چراکه اطلاع از اصول صحیح آن و مهارت داشتن، می‌تواند کمک شایانی را به بانوان عزیز در دستیابی به استایل جذاب نماید. بر همین اساس در این مقاله قصد داریم شما را با این اصول آشنا کنیم.

چطوری شال و روسری را با مانتو ست کنیم؟

در ست شال و روسری با مانتو اصول عملی و مهمی توسط طراحان مد در ترکیب استایل مطرح می‌باشد که رعایت آن‌ها، به‌ منظور دستیابی به تیپ جذاب بسیار مهم و ضروری می‌باشد. قبل از معرفی این اصول ابتدا شما را با چند اصطلاح که نیاز است بدانید آشنا میکنیم.

1- ته رنگ

اصطلاحی که در ترکیب آن از رنگ سفید به‌عنوان زمینه و از رنگ‌های دیگر به‌عنوان خطوط و نقش و نگار استفاده می‌شود. به‌عبارت‌دیگر هرچقدر رنگ زمینه سفید بیشتر باشد باعث روشن شدن لباس می‌شود که با رعایت این اصل می‌توانید ست‌های زیبایی را در این زمینه فراهم کنید.

2- سایه رنگ

اگر رنگ سیاه به‌عنوان زمینه و سایر رنگ‌ها در ترکیب باهم ست شوند به این حالت سایه رنگ می‌گویند. به‌طورکلی رنگ سیاه یکی از رنگ‌های خنثی می‌باشد که به‌راحتی با انواع طیف‌های رنگی ست می‌شود.

3- تن رنگ

اگر رنگ خاکستری به‌عنوان زمینه و سایر رنگ‌ها با آن ترکیب شود به این حالت تن رنگ می‌گویند. رنگ خاکستری نیز از رنگ‌های خنثی می‌باشد که به‌راحتی با انواع طیف‌های رنگی ست می‌شود.

ست شال و روسری با مانتو طوسی

همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شد طوسی یکی از رنگ‌های خنثی می‌باشد که به‌راحتی با همه رنگ‌ها قابلیت ست نمودن را دارد. البته به‌جز رنگ قهوه‌ای! علاوه بر آن طوسی یکی از رنگ‌های بسیار جذاب و پرطرفدار در بین بانوان می‌باشد که شیک بودن استایل زنانه را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.. معمولا شال و روسری با تناژ پاستیلی و سایر رنگ های ملایم با این رنگ مانتو ست می شوند.

مانتو سفید را با چه رنگ شال و روسری ست میشود

رنگ سفید ازجمله رنگ‌های خنثی می‌باشد که به‌راحتی با انواع رنگ‌ها به‌جز رنگ کرمی ست می‌شود. البته لازم به ذکر است که شال و روسری با تم روشن مانند پاستیلی و رنگ‌های ته رنگ گزینه بسیار مناسبی برای هماهنگ نمودن با این نوع مانتوها می‌باشد.

شال و روسری رنگی مناسب مانتو مشکی

رنگ مشکی یکی از رنگ‌های اصلی می‌باشد که در نظر بانوان ایرانی بسیار پرکاربرد است و از طرفداری فراوانی در بین آن برخوردار است. این رنگ به‌راحتی با انواع شال و روسری رنگی به‌جز رنگ‌های قهوه‌ای و طوسی ست می‌شود.

ست روسری و شال با مانتو کاربنی

ازجمله رنگ‌های بسیار پرطرفدار در میان بانوان ایرانی رنگ آبی کاربنی می‌باشد. این رنگ به‌راحتی بارنگ‌هایی در تناژ انواع طیف‌های آبی و سرمه‌ای و مشکی ست می‌شود. علاوه بر آن جهت روشن‌تر شدن این نوع استایل می‌توانید شال و روسری به رنگ زرد و سبز لیمویی استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید:  چگونه اکسسوری را با لباس ست کنیم؟ + قوانین آن

کاربرد دایره رنگ در ست روسری و شال با انواع مانتو

استفاده از دایره رنگ برای استایل هایی که از طرح‌های پیچیده برخوردار هستند بسیار مناسب است. در این دایره انواع رنگ‌ها بر اساس قاعده خاصی مطابق با عقربه‌های ساعت چیده شده است که برای استفاده آن می‌توانید در جهت عقربه ساعت از آن استفاده نمایید. همچنین این دایره در سه طیف رنگی اصلی طراحی‌شده است. الگو گرفتن از آن می‌تواند مسیر ست نمودن انواع شال و روسری با مانتو را برای شما عزیزان بسیار هموار سازد.

رنگ‌های مکمل

استفاده از رنگ‌های مکمل در ست شال و روسری با مانتو ازجمله ست‌های مرسوم نمی‌باشد چراکه ترکیب چندان جالبی را ایجاد نخواهد نمود. اما اگر ازجمله بانوان علاقه‌مند به رنگ‌های مکمل هستید بهتر است از ترکیب ته رنگ، تن رنگ یا سایه رنگ در رنگ‌های مکمل استفاده نمایید.

رنگ‌های مشابه

در دایره رنگ مطابق با عقربه‌های ساعت دو تا سه رنگ در کنار هم از تشابه تناژ برخوردار است که می‌تواند در ست شال و روسری با مانتو از آن‌ها استفاده نمایید.

رنگ‌های متضاد

مطابق با دایره رنگ رد کردن هر سه رنگ و رسیدن به رنگ چهارم رنگ اول و چهارم به‌صورت متضاد تعریف می‌شود. به‌طورکلی استفاده از رنگ‌های متضاد برای دختران و بانوان جوان در ست شال و روسری با مانتو بسیار مناسب و محبوب می‌باشد.

ترکیب سه رنگی در ست شال و روسری با مانتو

در ترکیب رنگ‌های مختلف به‌منظور ست شال و روسری با مانتو از دو تا سه رنگ در کنار هم استفاده می‌شود این ست‌ها به دلیل تنوع رنگ یکنواختی را در  استایل شمارا از بین می‌برند.

استفاده از چهار رنگ در ست شال و روسری

این نوع ست همانند قبلی می باشد. این نوع ست ها بیشتر مناسب خانم هایی که می خواهند از کیف و کفش رنگ متفاوت و شال های طرح دار استفاده نمایند، مناسب می باشد.

نکات طلایی در ست انواع شال و روسری با مانتو

  • هنگام ست شال و روسری با مانتو حتماً دقت فرمایید که دو پارچه طرح دار را در کنار هم استفاده نکنید. به‌عنوان‌مثال از شال و روسری‌های ساده برای مانتوهای طرح دار و برعکس از شال و روسری‌های طرح دار برای مانتوهای ساده استفاده کنید.
  • در استایل های تک‌رنگ که فقط از یک رنگ برای تمام قسمت‌های استایل استفاده می‌شود حتماً از جواهرات مات و آرایش‌های ساده در کنار این استایل ها استفاده کنید.
  • در هنگام ست انواع شال و روسری با مانتو حتماً به نحوه هماهنگ نمودن با فصول سال توجه نمایید. به‌عنوان‌مثال از رنگ‌های روشن و شاد برای فصل‌های بهار و تابستان و از رنگ‌های تیره‌تر و گرم برای فصول پاییز و زمستان استفاده فرمایید.
  • تنها تناژ رنگی که به خوبی در کنار هم هماهنگ می‌شود و ترکیب زیبایی را به وجود می‌آورد رنگ‌های پاستیلی می‌باشند. از این رنگ‌ها می‌توانید به‌راحتی در کنار هم برای جذابیت بیشتر در ست‌های شال و روسری با مانتو استفاده نمایید.
  • در انتخاب شلوار می‌توانید به دایره ست رنگ مراجعه فرمایید. البته استفاده از شلوارهای همرنگ با شال و روسری ترکیب جذاب‌تری در استایل شما به وجود می‌آورد.
بیشتر بخوانید:  چگونه کیف و کفش زنانه را ست کنیم؟

انتخاب ست شال و روسری بر اساس رنگ پوست و رنگ مو

درست است که ست شال و روسری متناسب با مانتو و پوشش های دیگر شما اهمیت دارد اما تناسب آن با رنگ پوست و مو نیز خیلی مهم است. در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.

ست با پوست سرد و رنگ موی تیره

اگر از دسته بانوان هستید که از رنگ پوست سرد و رنگ موی تیره برخوردار هستید استفاده از رنگ‌های خاکستری، بنفش، نقره‌ای را به شما عزیزان به‌منظور جذابیت بیشتر پیشنهاد می‌کنیم.

ست با پوست گرم و رنگ موی بلوند و قهوه‌ای

اگر از جمله بانوانی هستید که از پوست گرم برخوردارید و از رنگ‌های بلوند و قهوه‌ای برای موهای خود استفاده می‌کنید، سعی کنید از شال و روسری‌هایی بارنگ روشن در رنگ‌های فیروزه‌ای، صورتی، روشن و غیره استفاده نمایید. استفاده از رنگ‌های تیره، تناژ پوست شما را به سمت تیره‌تر شدن برده و باعث عدم جذابیت چهره شما می‌شود.

ست با پوست گرم و موهای تیره

اگر ازجمله بانوان هستید که از پوست گرم و موهایی بارنگ تیره برخوردار هستید استفاده از رنگ‌هایی با تناژ زیتونی، خاکستری، طلایی‌رنگ را به شما عزیزان به‌منظور جذابیت چهره خود پیشنهاد می‌کنیم.

ست با پوست گرم و رنگ موی روشن

اگر ازجمله بانوان هستید که از پوست گرم و موهای روشن برخوردار هستید سعی کنید از  روسری‌های زیبا با طرح روشن در رنگ‌های پاستیلی به‌منظور زیبایی چهره بیشتر استفاده کنید.

نکته بسیار مهم: اگر ازجمله بانوان هستید که از صورت گلگون با دانه‌های قرمز برخورداری از استفاده از رنگ‌هایی در تناژ قرمز و صورتی خودداری فرمایید چراکه میزان قرمزی پوست شما را دو چندان کرده و از جذابیت پوست شما می‌کاهد.

سخن پایانی

به‌عنوان کلام پایانی باید گفت اطلاع از نحوه ست شال و روسری با مانتو و برخورداری از آگاهی لازم از شیوه ست رنگ متناسب با دایره رنگ در طراحی مد و لباس؛ همچنین توجه کامل به رنگ پوست و رنگ مو می‌تواند به شما عزیزان در جهت دستیابی به یک ست بسیار جذاب کمک فراوانی را نماید. بر همین اساس ست و مد در این مقاله تلاش نمود تا با استفاده از ارائه اطلاعات صحیح ، شما عزیزان را در جهت دستیابی به یک الگوی صحیح راهنمایی نماییم. در پایان از اینکه با نگاه گرمتان مطالب ما را همراهی نمودید، کمال تشکر را داریم.