مهم‌ترین اصل در صنعت طراحی مد و فشن رنگ‌شناسی حرفه‌ای به‌منظور ترکیب صحیح پارچه‌های مختلف و رسیدن به یک استایل حرفه‌ای و شیک می‌باشد. بر همین اساس اطلاع از جدول ست رنگ و نحوه ست رنگ‌های مختلف باهم به  شما بانوان عزیز در دستیابی به استایل های شیک و جذاب کمک شایانی خواهد نمود. لذا فروشگاه اینترنتی لباس زنانه ست و مد قصد دارد به بررسی دقیق جدول ست رنگ و رنگ‌هایی که به خوبی باهم ست می‌شود به‌منظور کسب آگاهی شما عزیزان بپردازد.

اصول صحیح رنگ‌شناسی به چه صورت می‌باشد؟

از مهم‌ترین اصول رنگ‌شناسی در ست لباس زنانه استفاده از دایره ست رنگ می‌باشد که به‌صورت یک دایره نامتقارن متشکل از هفت رنگ اصلی مانند قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، نیلی و بنفش می‌باشد. به‌طورکلی، رنگ‌های موجود در دایره رنگ به سه گروه اصلی زیر تقسیم‌شده که عبارت است از:

رنگ‌های اصلی

به رنگ هایی که از ترکیب هیچ‌ یک از رنگ‌های دیگر به وجود نمی‌آید، رنگ‌های اصلی می‌گویند. این رنگ‌ها شامل رنگ‌های قرمز، زرد و آبی می‌باشند.

رنگ‌های اصلی

رنگ‌های ثانویه

به رنگ هایی که از ترکیب رنگ‌های اصلی به‌دست می‌آید رنگ‌های ثانویه می‌گویند. به‌عنوان مثال ترکیب رنگ زرد و آبی،  رنگ سبز حاصل می‌شود و به همین ترتیب (قرمز + زرد = نارنجی، قرمز + آبی = بنفش،…)

رنگ‌های مرتبه سوم

به رنگ‌های که از ترکیب رنگ‌های اصلی و رنگ‌های ثانویه به‌دست می‌آیند رنگ‌های مرتبه سوم می‌گویند. مانند رنگ‌های فیروزه‌ای، سرخابی و کهربایی. دسته‌بندی دیگری که برای رنگ‌های مختلف استفاده می‌شود عبارت از:

رنگ‌های مرتبه سوم

رنگ‌های گرم و سرد

به رنگ‌هایی که سرشار از حرارت و گرما هستند رنگ‌های گرم گفته می‌شود. مانند قرمز، نارنجی، زرد، قهوه‌ای و … و برعکس به رنگ هایی که حس سردی و خنکی را تداعی می‌کنند رنگ‌های سرد گفته می‌شوند. مانند رنگ‌های آبی، بنفش، سبز و …

رنگ‌های خنثی

به رنگ هایی که به‌عنوان بک‌گراند در کنار بسیاری از رنگ‌ها قابل‌استفاده هستند، رنگ‌های خنثی گفته می‌شود. مانند رنگ‌های سیاه، خاکستری و سفید.

رنگ‌های خنثی

رنگ های مکمل

در ست رنگ ، رنگ‌ها در دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند که بیشترین هماهنگی را باهم دارند؛ که به آن رنگ مکمل می گویند. به رنگ‌هایی که به خوبی باهم ست می‌شوند و هماهنگ هستند و ترکیب جذابی را ایجاد می‌کند رنگ‌های مکمل گفته می‌شود. به‌طورکلی در دایره ست رنگ، رنگ‌های کنار هم‌ رنگ مکمل هستند. که شامل موارد زیر می شود.

بیشتر بخوانید:  برند معروف لباس زنانه در دنیا

رنگ‌های متضاد

رنگ‌هایی که به‌صورت متضاد هستند اما ترکیب جذابی را ایجاد می‌کند و باعث حجم گرفتن و جلوه بیشتر قسمت‌های مختلف می‌شوند. این رنگ‌ها در جدول ست رنگ در روبروی هم قرار دارند. مانند رنگ‌هایی قرمز و سبز، بنفش و زرد، آبی و نارنجی

رنگ‌های متوالی

رنگ‌هایی که به‌صورت متوالی در دایره ست رنگ در کنار هم قرار دارند و ترکیب آنها استایل جذاب و شیک را به وجود می آورد رنگ های متوالی گفته می‌شود. مانند رنگ‌های  نارنجی، آجری و شتری

استفاده از رنگ‌های سه‌گانه

استفاده از رنگ‌های سه‌گانه بیشتر برای جلوه بیشتر قسمت‌های مختلف لباس استفاده می‌شود تا لباس به‌صورت یکنواخت به چشم نیاید. این رنگ‌ها در دایره ست رنگ با فاصله یکسانی در کنار هم قرار دارند.

ست انواع رنگ ها با یکدیگر

به طور کلی اطلاع از نحوه صحیح ست انواع رنگ‌های مختلف به شما بانوان عزیز در دستیابی سریع به انواع استایل جذاب و شیک کمک شایانی را خواهد نمود. بر این اساس در ادامه به بررسی نحوه صحیح ست هر یک از رنگ‌ها به‌ صورت جداگانه خواهیم پرداخت.

چه رنگی با خردلی ست میشود؟

رنگ خردلی ازجمله رنگ‌های گرم جذاب می‌باشد که در کنار رنگ سیاه ترکیب شیکی را ایجاد خواهد نمود. همچنین در کنار این رنگ می‌توان از رنگ‌های قهوه‌ای، بنفش، سرخابی و طیف‌های مختلف آبی استفاده نمود.

چه رنگی با خردلی ست میشود؟

رنگ گلبهی با چه رنگی ست میشود؟

ازجمله رنگ‌های بسیار ملیح که امروزه در لباس‌های بانوان کاربرد فراوانی دارد و از محبوبیت فراوانی در قشر بانوان برخوردار است رنگ گلبهی می‌باشد. این رنگ به زیبایی در کنار رنگ‌های مانند خاکستری، سرمه‌ای، قرمز، بنفش پاستیلی، سبز پاستیلی، فیروزه‌ای، طلایی، رنگ بژ و سفید قابل ست می‌باشد و ترکیب‌های بسیار زیبا و جذابی را ایجاد می‌نماید.

چه رنگ هایی با رنگ آجری ست میشود؟

رنگ آجری ازجمله رنگ‌های گرم در تناژ نارنجی می‌باشد که بسیار در فصل پاییز محبوب بوده و در طراحی لباس بانوان استفاده می‌شود. این رنگ به خوبی با رنگ‌های سبز آبی، رنگ‌های خنثی، نارنجی، خردلی، سبز یاقوتی روشن، آبی کبریتی، قرمز روشن ست شده و ترکیب‌های بسیار جذابی را ایجاد می‌کند. 

رنگ مسی با چه رنگی ست می شود؟

ازجمله رنگ‌های گرمی که قهوه‌ای مایل به قرمز بوده که رنگی مشابه فلز مس را دارد. این رنگ به خوبی با بسیاری از رنگ‌ها مانند فیروزه‌ای، صورتی کمرنگ، بژ، سفید، خاکستری، زرد تیره ست شده و ترکیب‌های جذابی را ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید:  چگونه اکسسوری را با لباس ست کنیم؟ + قوانین آن

چگونه رنگ سبز یشمی را ست کنیم؟

ازجمله رنگ‌های بسیار خاص و شیک که از محبوبیت فراوانی در میان بانوان برخوردار است و به‌راحتی با رنگ‌های مانند سبز کله غازی، سرمه‌ای، سفید، بادمجانی ست شده و ترکیب‌های بسیار جذابی را ایجاد می‌کند.

رنگ نارنجی با کدام رنگ ست می شود؟

ازجمله رنگ‌های گرمی که سرشار از انرژی و نشاط می‌باشد و به زیبایی با رنگ‌های مانند سرمه‌ای، سفید، مشکی، سبز زیتونی، طوسی، آبی کاربنی، سرکه‌ای، بنفش ست شده و ترکیب‌های جذابی را ایجاد می‌کند.

رنگ نارنجی با کدام رنگ ست می شود؟

نکات طلایی در ست انواع رنگ

  • استفاده از قانون ۱۰، ۳۰، ۶۰ که یکی از معروف‌ترین قانون‌های موجود در طراحی مد می‌باشد. در این قانون ۶۰ درصد از رنگ اصلی ۳۰ درصد از رنگ‌های ثانویه و خنثی و ۱۰ درصد از اکسسوری هایی با رنگ‌های متفاوت همچون رنگ‌های سبز زیتونی، قهوه‌ای، بژ، آبی سیر، بنفش تیره و قرمز استفاده می‌شود.
  • توجه به سلیقه هر فرد با سن ( پیر و جوان بودن)، فرم بدن، رنگ صورت متفاوت در دستیابی به استایل جذاب امری بسیار ضروری می‌باشد.
  • در هنگام ست رنگ به فصول مختلف نیز توجه می‌شود به این صورت که در فصل تابستان و بهار از رنگ‌های شاد و روشن در فصل پاییز از رنگ‌های گرم و در فصل زمستان از رنگ‌های سرد استفاده می‌شود.
  • ست اکسسوری نیز باید با تیکه‌های مختلف خود و با لباس هماهنگ باشد به‌عنوان‌ مثال در هنگام استفاده از کمربند چرم مشکی از کفش چرم مشکی استفاده می‌شود. همچنین در هنگام استفاده از جواهراتی که از جنس فلز هستند در کنار لباس باید هماهنگ و ست باهم باشند.

سخن آخر

در کلام پایانی باید بر روی این نکته تأکید نمود که یادگیری و به‌کارگیری  دایره ست رنگ و همچنین اطلاع از نحوه صحیح و علمی ست انواع رنگ می‌تواند به شما بانوان عزیز در دستیابی سریع و آسان به انواع ست‌های جذاب و شیک به‌صورت حرفه‌ای کمک شایانی را نماید. بر این اساس در این مقاله سعی نمودیم بگوییم چه رنگ هایی با هم ست می شوند و همچنین نحوه صحیح ست رنگ‌های مختلف به‌منظور کسب آگاهی بیشتر برای شما عزیزان بپردازیم. در پایان از اینکه با نگاه پر مهر خود مطالب ما را همراهی می‌کنید کمال تشکر را داریم.